Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
On Some Advantages of Panel Data in Business Cycle Research
Języki publikacji
Abstrakty
Streszczenie Począwszy od 1995 roku, wzorem innych banków centralnych, Narodowy Bank Polski prowadzi własne badania ankietowe sektora przedsiębiorstw. Ich szczególną cechą jest stała próba uczestniczących w nich podmiotów, umożliwiająca prowadzenie badań panelowych. W pracy przyjrzano się dwóm względnie rzadko analizowanym aspektom tych badań: wpływowi nowych obserwacji na wskaźnik koniunktury oraz relacji pomiędzy ocenami jakościowymi bieżącej sytuacji przedsiębiorstw a wynikami finansowymi. Uzyskane wyniki pozwalają na lepsze zrozumienie zachowania się wskaźników jakościowych i stwarzają zachętę do dalszej analizy tego typu zagadnień. (abstrakt oryginalny)
Following the example of other central banks National Bank of Poland has been conducting its own business surveys since 1995. The important characteristics of these surveys is the sample which consists of regular participants and allows to do analysis on panel data. The paper raises two rarely analyzed aspects of the study: impact of new observations on the business indicator performance and relations between the qualitative assessments by surveyed firms of their current business situation and financial performance ratios. The results allow a better understanding of behavior of the survey data and challenge further analysis. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
143--157
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Baltagi B., Econometric analysis of panel data, Wiley & Sons, 2005.
- Peters B., Persistence of innovation: Stylised facts and panel data evidence, DRUID Working Paper nr 06-30, 2006.
- Popowski P., Własności wskaźników koniunktury, NBP, Warszawa, marzec 2012, materiał niepublikowany.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245665