PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 20 | 183--191
Tytuł artykułu

Kreowanie silnej marki produktu jako źródła przewagi konkurencyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating a Strong Brand Product as a Source of Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienie marki w aspekcie źródła przewagi konkurencyjnej. Poddano analizie jedną z kategorii charakteryzujących markę - siłę marki. Wyniki analizowanych badań pochodzą z Rankingu najcenniejszych polskich marek. Podstawowym kryterium doboru marek do rankingu jest miejsce ich narodzin - polskość. Siła marki jest wyznacznikiem pozycji produktu na tle konkurentów, wpływa na wielkość sprzedaży i rynku konsumentów. O sile marki decyduje szereg czynników, które można pogrupować na: tworzące pozycję rynkową, relacje z klientami, postrzeganie marki i rodzaj rynku. Przeprowadzona analiza wykazała, że liderami na polskim rynku są głównie marki z tradycją, które dbają o stałe kształtowanie swojego wizerunku, przywiązują wagę do działań promocyjnych. Do najlepszych polskich marek należą: Wedel, Winiary, Lubella, TVN, Pudliszki, Apart. Najsilniejszą marką pozostaje Wedel, choć oceny niektórych czynników wskazują na konieczność poprawy działań.
EN
The article discusses the issue of the brand in terms of sources of competitive advantage. Analyzed were selected categories connected with the strength of the brand. The aim of the paper is an analysis of the market transformation of Polish brands, the analysis of rankings in various categories, evaluating the causes of changes in the market. The results of the studies come from the ranking of the most valuable Polish brands.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • 1. Ranking najcenniejszych polskich marek, "Rzeczpospolita", dodatek "Marki Polskie" 2.12.2010.
  • 2. Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998, s. 281 i 342.
  • 3. W. Wrzosek, Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1994.
  • 4. A.P. Muhlemann, J.S. Oakland, K.G. Lockyer, Zarządzanie, produkcja i usługi, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 157.
  • 5. G. Urbanek, Obliczyć siłę marki, Ranking najcenniejszych polskich marek, "Rzeczpospolita", dodatek "Marki Polskie", 2.12.2010, s. 27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245853

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.