Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Crisis situations in the selected functional aspects of health care institutions
Języki publikacji
Abstrakty
Tempo rozwoju współczesnych organizacji ochrony zdrowia, wieloaspektowość zmian zachodzących w ich otoczeniu czy realizowanie przedsięwzięć angażujących wiele pionów zakładu sprawiają, że pojawienie się w jednostkach ochrony zdrowia zjawiska kryzysu wydaje się nieuchronne. O kryzysie można mówić jako o fenomenie, wobec którego podejmuje się próby rozłożenia na czynniki pierwsze holistycznego ujęcia zjawiska, zwrócenia uwagi na jego krytyczne faktory. (tekst z oryginału)
Health care institutions just as other companies operating on the market are subject to numerous threats. Authors put emphasis on diagnosing the factors conducive to the development of problematic situations in the areas of image (identity), human resources, quality management and outsourcing in health care institutions. Article doesn't give solutions but hint, and points out critical areas of organizations that should be monitored to prevent, diagnose, develop and deploy new solutions including the elimination of potential risks. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
155--163
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Bibliografia
- Z. Kral, A. Zabłocka-Kluczka, O istocie zjawisk kryzysowych organizacji, w: Zachowanie organizacji wobec zjawisk kryzysowych, J. Skalik (red.), Cornetis sp. z o.o., Wrocław 2003, s. 17-19.
- J. Kacała, Kryzys a kształtowanie strategii w szpitalach, w: Zachowanie organizacji wobec zjawisk..., s. 66-68.
- K. Libor, Działania prywatnych przedsiębiorstw medycznych w obliczu kryzysu rynku usług medycznych w Polsce, w: Zachowanie organizacji wobec zjawisk..., s. 99-102.
- K. Zadros, Czynniki systemu ochrony zdrowia kształtujące zarządzanie samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w: Zachowanie organizacji wobec zjawisk..., s. 103-107.
- A. Bukowska-Piestrzyńska, Marketing usług zdrowotnych - od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CeDeWu Sp. z o.o, Warszawa 2007, s. 276 -278.
- H. Mruk, Przywództwo w zakładach opieki zdrowotnej, ABC Wolters Kluwers business, Warszawa 2010, s. 63-68.
- A. Binsztok, Możliwości zastosowania współczesnych koncepcji organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwach działających w warunkach kryzysu, w: Zachowanie organizacji wobec zjawisk..., s. 263-269.
- H. Bieniok, Złe zarządzanie czasem jako przyczyna kryzysów w rozwoju organizacji gospodarczych, w: Zarządzanie w kryzysie, A. Stabryła (red.), Mfiles.pl, Kraków 2010, s. 75-80.
- A. Wierzbic, Wymagania normy ISO 9001:2000 a kryzys organizacji, w: Zachowanie organizacji wobec zjawisk..., s. 332-333.
- E. Marcinkowska, Outsourcing w zarządzaniu szpitalem publicznym, Oficyna Wolters Kluwers business, Warszawa 2010, s. 159-161.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245921