PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 47 | 277--288
Tytuł artykułu

Analiza lojalności klienta badana przez pryzmat doświadczeń zakupowych w sieciach handlowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Loyalty in the Context of Customer Shopping Experience in Retail Chain Stores
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule można wyróżnić dwie zasadnicze części. Cześć pierwsza stanowi zarys teoretyczny prezentujący zmiany, jakie w ostatnich czasach zaszły po stronie ponowoczesnego konsumenta i które wymusiły pewne dostosowania działań przedsiębiorstw. Firmy starają się dotrzeć do nabywców ze swoimi markami w nowy, bardziej zintensyfikowany sposób - a mianowicie poprzez kreowanie doznań i doświadczeń. Druga część artykułu prezentuje wyniki badania przeprowadzonego na klientach sieci handlowych, w którym podjęto próbę określenia poziomu ich lojalności oraz zidentyfikowania kluczowych doznań, jakie towarzyszą procesowi zakupowemu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article consists of two parts. Part one presents a theoretical overview of the changes that have occurred in recent times on the side of a postmodern consumer and thus, have necessitated some adjustments to business operations. Companies are trying to reach out to customers with their brands in a new, more intensified way - namely through the creation of experiences. The second part of the article presents the results of the research done among customers of retail chain stores. The purpose of the research was to determine the level of customer loyalty and key experiences that accompany purchasing process. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Caruana A., Fenech N., The effect of perceived value and overall satisfaction on loyalty: A study among dental patients, Journal of Medical Marketing, 2005; 5, 3.
  • Cova B., Community and consumption. Towards a definition of the "linking value‟ of product or services, "European Journal of Marketing" 1997, 31, 3/4.
  • Cova B., Cova V., Tribal marketing. The tribalization of society and its impact on the conduct of marketing, "European Journal of Marketing" 2002, 36, 5/6.
  • Drugus L., Experience based management - a post / trans / modern vision, Economy Transdisciplinarity Cognition, Bacau 2005.
  • Griffin J., Lowenstein M.W., Customer WinBack. How to Recapture lost Customers - and Keep Them Loyal, Jossey-Bass, San Francisco 2001.
  • http://sjp.pwn.pl/szukaj/do%C5%9Bwiadczenie.
  • http://www.fashion-era.com/punks_fashion_history1.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171246023

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.