PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 26 | 237--247
Tytuł artykułu

Marka a zwrot na akcjach w okresie kryzysu

Warianty tytułu
Brand, Stock Returns and Financial Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Silna marki stanowi istotny element przewagi konkurencyjnej wielu firm. Liczne badania potwierdzają pozytywny związek pomiędzy siłą marki a uzyskiwanymi wynikami finansowymi przedsiębiorstw w okresie względnie stabilnej sytuacji na rynku. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki badań wpływu siły marki na zwrot na akcjach w okresie głębokiego kryzysu gospodarczego na rynku polskim. (abstrakt oryginalny)
EN
It is generally accepted that strong brand name is a source of competitive advantage for many companies. Numerous published researches havc reported a link between branding and the financial performance of a firm in relative stable market conditions. This paper presents the results of research on links between brand strength and stock returns on the polish market during the period of recent deep financial crisis. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • BAakcr D.: Managing Brand Eąuity, The Free Press, New York 1991. Kerin R., Sethuraman R.: Exploring the Brand Value - Shareholder Value Nexusfor Consumer Goods Companies, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 26, no 4, Fali 1998.
  • Kotler P., Armstrong G.: Principles of Marketing, Prentice Hall, Englewood Hall, 1994.
  • Madden T., Fehle F., Fournier S., Brands Matter: An Emperical Demontration of the Creation of Shareholder Value Through Branding, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 34, No. 2, Spring 2006.
  • Marki polskie, dodatek do dziennika "Rzeczpospolita" z 10.12.2008 r.
  • McAlister L., Srinivasan R., Kim M.: Advertising, Research andDevelopment, and Systematic Risk of the Firm, Journal of Marketing, January 2007.
  • Mizik N., Jacobsen R.: TalkAbout BrandStrategy, Harvard Business Review, September 2005.
  • Rust R., Ambler T., Carpenter G., Kumar V., Srivastava R., Measuring Marketing Productivity: Current Knowledge and Futurę Directions, Journal of Marketing, Octobcr 2004.
  • Shultz D., Schultz H., IMC The Next Generation - Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication, McGraw Hill, Boston 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171246311

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.