PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 54 | 16--27
Tytuł artykułu

Zarządzanie jakością w zakładzie ubezpieczeń

Warianty tytułu
Quality Management in an Insurance Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W najbliższych latach przedsiębiorstwa, w tym również organizacje z sektora usług finansowych, będą działały w trudnych warunkach rynkowych wynikających z nieustannej presji na obniżenie cen, nasilającej się konkurencji oraz intensyfikacji procesów konsolidacyjnych, którym towarzyszyć będą upadłości i likwidacje przedsiębiorstw. Badania przeprowadzone w roku 2000 przez Stowarzyszenie The Conference Board, a dotyczące wyzwań, przed jakimi stoją przedsiębiorstwa na świecie, wykazały, że w dziedzinie zarządzania za najważniejsze wyzwania przedsiębiorcy europejscy uważają: zwiększanie elastyczności i szybkości działania (36%), rywalizację o talenty (36%), zarządzanie fuzjami i przejęciami (32%), lojalność klientów i ich utrzymanie (31%). W Polsce natomiast za najważniejsze wyzwania uznali przedsiębiorcy: lojalność klientów i ich utrzymanie (47,8%), redukcję kosztów (47,8%), zwiększanie elastyczności i szybkości działania (35,8%) oraz zwiększanie wartości rynkowej firmy (29,9%). Rezultaty tych badań wyraźnie wskazują na to, że przyszłość przedsiębiorstw w dużej mierze zależeć będzie od zdolności organizacji do realizacji przedsięwzięć zmierzających do doskonalenia systemów zarządzania, w tym również systemów zarządzania jakością. Podejmując zatem próbę zastosowania zasad zarządzania jakością do jednej z usług świadczonych przez ten sektor - usługi ubezpieczeniowej, musimy szerzej omówić jej istotę i charakter. (fragment tekstu)
EN
Market conditions force enterprises, including those from the sector of financial services, to undertake steps aimed at improving management systems, including quality management systems. When trying to apply the principles of quality management to one of the services provided by this sector - insurance service - we should first discuss the essence of this service and its elements which constitute the quality of insurance service in its particular phases. As regards an insurance service, the concept of its quality is understood as a degree to which the elements of this service fulfill expectations and requirements of the insured, i.e. a purchaser of an insurance policy. On the basis of ISO 9000:2000 we can devise a project of implementation of the quality management system, starting from identification of the targets we want to achieve and completing it with a process of continuous improvement of insurance company activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
16--27
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ansell T., Zarządzanie jakością w sferze usług finansowych, Związek Banków Polskich, Warszawa 1997.
  • Briys E., de Varenne F., Insurance, From Underwriting to Derivatives, John Wiley & Sons, LTD 2001.
  • Dorfman M.S., Introduction to Risk Management and Insurance, Prentice Hall 2001.
  • Obłój K., Zdziarski M., Konkurencja, cięcie kosztów i walka o klienta, "Rzeczpospolita" 2002, nr 243.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171246923

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.