PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 54 | 72--78
Tytuł artykułu

Informacja o kliencie - główny czynnik kształtowania jakości usług ubezpieczeniowych

Warianty tytułu
Information about the Client - the Main Factor Shaping the Quality of Insurance Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój gospodarki rynkowej w Polsce po roku 1990 wymagał wprowadzenia istotnych zmian w sposobie funkcjonowania wielu instytucji i przedsiębiorstw. Reguły rynkowe spowodowały wzmożoną walkę konkurencyjną oraz intensywną rywalizację o klienta, opartą w coraz większej mierze na systematycznej poprawie jakości oferowanych usług, a zwłaszcza jakości związanej z obsługą klienta. Dobrym przykładem na wzrost roli jakości usług jest rynek ubezpieczeniowy, na którym większość instytucji ubezpieczeniowych uświadomiła już sobie potrzebę świadczenia usług o jak najwyższym poziomie, zwłaszcza w zakresie realizacji potrzeb i oczekiwań klientów. Dla wielu firm ubezpieczeniowych informacja o klientach stała się jednym z najcenniejszych zasobów kształtujących jakość usług oraz podstawą do formułowania strategii marketingowych. O randze informacji w zarządzaniu firmą świadczą także wyniki badań przeprowadzone wśród specjalistów od marketingu w towarzystwach ubezpieczeniowych. (fragment tekstu)
EN
At the time of market economy and development of information society, talking about the role of information seems unnecessary, particularly as regards information about clients. Undoubtedly this information influences the development and activity of all economic entities, particularly those providing services. Information has an impact on the quality of services rendered, taking into account their specificity and range. Insurance services are a good example of using such information in shaping the quality. This article presents briefly their function and their role. In order to show how important the information about clients is, the article presents data concerning the criteria of customer segmentation, data concerning the subject range of the information obtained and results of some marketing studies carried out by Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. (Insurance and Reinsurance Company). Information influences the process of shaping the quality of services in an insurance company. This quality is connected with many areas of activity of the insurers (product quality, quality of insurance service, quality of damage repairs, quality of after-sale services) and is always subject to evaluation and verification on the part of the clients. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
72--78
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Drucker P., Praktyka zarządzania, Czytelnik-Nowoczesność, Warszawa 1994.
  • Levitt T., Marketing Myopia, "Harvard Business Review" 1960, no. 7-8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171246935

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.