PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach | 77--93
Tytuł artykułu

Wizerunek przedsiębiorstwa w kryzysie (na przykładzie Toyoty)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dla wielu globalnych koncernów utrata dobrego wizerunku była jedną z konsekwencji światowego kryzysu gospodarczego. Wiele branż w szczególny sposób odczuło skutki kryzysu. Jedną z nich jest światowy sektor motoryzacyjny. Jednak nie tylko problemy finansowe, wynikające m. in. z drastycznego spadku popytu na nowe samochody, doprowadziły do utraty reputacji przez największe koncerny motoryzacyjne. Przykładem takiej firmy jest Toyota, która utraciła dobry wizerunek w wyniku usterki technicznej wykrytej w jej samochodach. (...) Autor wychodzi z założenia, że pogorszenie wizerunku Toyoty nie było tylko rezultatem wykrytych wad technicznych w wyprodukowanych samochodach, lecz w dużej mierze wynikało z faktu ukrywania tych usterek przez kierownictwo koncernu i zbyt późnej reakcji na pojawiające się, także w mediach, informacje o problemach japońskiego producenta. Można zatem przyjąć, że szefowie firmy popełnili wiele błędów z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową, co przełożyło się na wizerunek. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Dąbrowski T.J.: Reputacja przedsiębiorstwa. Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2010.
  • Majchrzak K.: Zarządzanie reputacją korporacyjną we współczesnej gospodarce. W: Public Relations - aktualne zagadnienia sztuki komunikowania w teorii i praktyce. Red. R. Maćkowiak, H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2009.
  • Gable T.: Wizerunek jako część strategii korporacyjnej. W: Komunikacja kryzysowa. Red. P.F. Anthonissen. Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
  • Regester M., Larkin J.: Zarządzanie kryzysem. PWE, Warszawa 2005.
  • Seitel F.P. Public relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • http://www.tvn24.pl/12692,1650809,0,1, dostęp:5.04.2010.
  • Japoński minister: Toyota niszczy wizerunek Japonii. "Gazeta Wyborcza" 10.02.2010.
  • http://www.toyotaclub.hg.pl/htoyota.htm
  • Liker J.K.: Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2005.
  • Jakość made in Japan: bolesny koniec legendy. "Rzeczpospolita" 13.02.2010.
  • Niewiele czystej energii. "Rzeczpospolita" 8.03.2010.
  • Szef Toyoty będzie tłumaczyć się w Kongresie USA. "Rzeczpospolita" 23.02.2010.
  • Toyota skupowała auta z wadą, "Rzeczpospolita" 3.11.2010.
  • Toyotę czeka pracowity okres. "Rzeczpospolita" 4.02.2010.
  • Toyota: postawiliśmy na ilość, a nie na jakość. "Gazeta Wyborcza" 18.02.2010.
  • Smoczyński W.: Seppuku Toyoty, polityka" 3.04.2010.
  • Omachel R.: Ostry zakręt Toyoty. "Newsweek Polska" 14.02.2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247353

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.