PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach | 169--184
Tytuł artykułu

Public relations uczelni

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania uczelni w zakresie public relations muszą być szyte na miarę. Ważne, żeby na owe działania spojrzeć szeroko, nie tylko przez pryzmat jednego celu, jednej osoby czy jednej grupy docelowej, ale przede wszystkim przez pryzmat tożsamości uczelni i świadomie budowanego wizerunku, a także grup otoczenia, z którymi uczelnia powinna się komunikować. Strategia działań public relations powinna być elementem strategii rozwoju uczelni. Dzięki komunikacji szkoła wyższa nie tylko kształtuje sprzyjające nastawienie przyszłych studentów, ale także innych grup otoczenia, także dzięki takim działaniom wyróżnia się wśród konkurencji. Powinna więc świadomie pracować nad budowaniem reputacji, ale także nad likwidacją funkcjonujących niekorzystnych stereotypów. Tylko w warunkach zrozumienia uczenia może efektywnie funkcjonować.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • ---
  • Prywatyzacja szkolnictwa wyższego w Polsce. Wyzwania w świetle transformacji systemowej. Red. B. Misztal. Universitas, Kraków 2000.
  • Pawłowski K.: Społeczeństwo wiedzy szansą dla Polski. S1W Znak, Kraków 2004.
  • Osiński Z.: Programy humanistycznych studiów wyższych a wymogi społeczeństwa wiedzy. W: Wiedza, umiejętności, postawy a jakość kształcenia w szkołę wyższej. Red. B. Sitarska, K. Jankowski, R. Drobny. Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2009.
  • Sitarska B.: Centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej w społeczeństwie wiedzy. W: Wiedza, umiejętności, postawy a jakość kształcenia w szkołę wyższej. Red. B. Sitarska, K. Jankowski, R. Drobny. Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2009.
  • Kopczuk A.: Czynniki pozycji konkurencyjnej uczelni niepaństwowej w Polsce. W: Lokalne i regionalne funkcje uczelni wyższej. Red. J. Szabłowski. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Siedlcach, Siedlce 2009.
  • Piotrowiak K.: Uczelnie polują na studenta. "Dziennik Zachodni" 22.03.2010.
  • Iwanciw E.: Ostra walka o studenta. "Gazeta Wyborcza". Dodatek Bydgoski 20.07.2010.
  • Igielska B., Listoś A., Sterczyńska A.: Wyższa szkoła kuszenia. "Polityka" 7.08.2010.
  • Piotrowiak K.: Uniwersytet Śląski szuka nowych studentów na Ukrainie, http:// www.dziennikzachodni.pl/aktualnosci/238021,uniwersytet-slaski-szuka-nowych- studentow-na-ukrainie,id,t.html, dostęp: 29.03.2010.
  • Polskie uczelnie chcą kształcić studentów z Chin. http://www.nauka.gov.pl/nauka/ sukcesy-uczonych/sukcesy-uczonych/artykul/polskie-uczelnie-chca-ksztalcic- -studentow-z-chin/, dostęp: 27.08.2010.
  • Piotrowiak K.: Rektorzy apelują do rządu o pieniądze na wyższe uczelnie, http:// www.dziennikzachodni.pl/fakty24/99088,rektorzy-apeluja-do-rzadu-o-pieniadze -na-wyzsze-uczelnie,id,t.html, dostęp: 28.03.2009.
  • http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/380860,ty lko_30_proc_uczelni_korzysta_z_fundu szy_ue.html, dostęp: 15.01.2010.
  • http://www.nauka.gov.pl/fileadmin/user_upload/ministerstwo/Aktualnosci/20100730_projekt_VIII_PoSW.pdf,dostęp:1.08.2010.
  • Białecki I.: Wykształcenie i rynek. TEPIS, Warszawa 1998.
  • Uczelnie niepaństwowe w Polsce: księga 10-lecia. Red. J. Szabłowski. Perspektywy Press, Warszawa 2001.
  • Uczeni i uczelnie w III Rzeczypospolitej: nowe wyzwania i zagrożenia. Red. B. Gruszka. Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Warszawa 2000.
  • Dobre obyczaje w kształceniu akademickim. Red. K. Kloc, E. Chmielecka. Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2004.
  • Dąbrowa-Szefler M., Jabłecka-Prysłopska J.: Szkolnictwo wyższe w Polsce. Raport dla OECD. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2007.
  • Rola uczelni w rozwijaniu społeczeństwa obywatelskiego. Red. J. Dietel, Z. Sapijaszka. Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, Łódź 2009.
  • http://www.bip.nauka.gov.pl/_gAllery/98/61/9861/20100712_PLAN_FINANSOWY_n a_rok_2010_r._w_czesci_38_-_Szkolnictwo_wyzsze.pdf, dostęp: 28.08.2010.
  • Karpieszuk W.: Są jeszcze wolne miejsca na warszawskich uczelniach, http://www.nauka.gov.pl/szkolnictwo-wyzsze/danestatystyczne-o-szkolnictwie- -wyzszym, dostęp: 26.08.2010.
  • Hope E.: Public relations uczelni, czyli szewc bez butów chodzi. W: Public relations instytucji użyteczności publicznej. Red. E. Hope. Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.
  • Wojcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005.
  • Grzymkowska U.: Nauka z gwiazd. "Press" 03.2010.
  • Buszman-Witańska M.: Między otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym organizacji. Studenci szczególnym elementem otoczenia uczelni. W: Public relations. Efektywne komunikowanie w teorii i praktyce. Red. R. Maćkowska. Akademia Ekonomiczna, Katowice 2010.
  • http://www.proto.pl/informacje/info?itemld=79004&kk=db0defle5040dl2c422d05077f 3fl5c3&no=298.2, dostęp: 5.07.2010.
  • http://www.artmedia.com.pl/aktualnosci,0,11 l.html, dostęp: 21.06.2010.
  • Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W.: Marketing usług. Wolters Kluwer Polska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Buszman-Witańska M.: Autostradą do nieba. Planowanie i wdrażanie działań public relations na przykładzie szkoły wyższej. W: Problemy i wyzwania public relations w świetle badań i praktyki. Red. D. Tworzydło, Z. Chmielewski. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2009.
  • Uczelnie i ich otoczenie: możliwości i formy współdziałania. Red. B. Minkiewicz. SGH, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2003.
  • Woźnicki J.: Uczelnie akademickie jako instytucje życia publicznego. Fundacja Rektorów Polskich, Warszawa 2007.
  • Iwankiewicz-Rak B.: Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą. W: Marketing szkół wyższych. Red. M. Kolasiński, G. Nowaczyk. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Szabłowski J.: Rozwój szkolnictwa niepaństwowego w Polsce w latach 1991-2009 - wybrane zagadnienia. W: Lokalne i regionalne funkcje uczelni wyższej. Red. J. Szabłowski. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Siedlcach, Siedlce 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.