PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 25 | 241--251
Tytuł artykułu

Premia z tytułu kontroli finansowej a premia z tytułu kontroli strategicznej w wycenie przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Financial Control Premium Versus Strategic Control Premiumin Business Valuation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja i analiza wyceny, która składa się dwóch elementów premii z tytułu kontroli: premii z tytułu kontroli finansowej oraz premii z tytułu kontroli strategicznej. Niestety na polskim rynku nie przeprowadzono dotychczas kompleksowych badań empirycznych pozwalających określić skalę każdej z nich.(abstrakt oryginalny)
EN
Business valuation requires a clear definition of a standard of value. Despite of that there is a need to identify and potentially apply appropriate discounts and premiums. The primary discounts are entity-level discounts and discounts and premiums reflecting characteristics of ownership. The purpose of the paper is to present and analyze two components of the control premium: financial control value and strategic control value. Unfortunately there is no empirical evidence in Poland to indicate which part of the premium paid is for synergies and what part is merely for the elements of the financial control. Due to a limited access to the data sets (the appropriate databases have dot been gathered in Poland yet), the paper can be regarded as an introduction to a broader discussion and analysis of the discounts and premiums reflecting degree of control in an emerging market.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Damodaran A.: Marketability and Value: The Illiquidity Discount, Stern School of Business, July 2005, dostępny na stronie: http://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/.
  • Jackowicz K., Mielcarz P.: Premie w transakcjach blokowych w Polsce w latach 2002-2008, Zeszyty Naukowe nr 549, Ekonomiczne Problemy Usług nr 39, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009.
  • Kasper L.J.: Business valuations. Advanced Topics, Quorum Books, London 1997.
  • Mercer Z.Ch., Harms T.,W.: Business Valuation, An Integrated Theory, John Willey & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey 2008.
  • Pratt S.P.: Business Valuation: Discounts and Premium, John Wiley & Sons INC, New York 2001.
  • Pratt S.P., Niculita A.V.: Valuing a Business: The Analysis and Appraisal of Closely Held Companies, 5th Edition, The McGraw-Hill Companies, Inc., New York 2008.
  • Pratt S.P.: The Market Approach to Valuing Businesses, John Wiley and Sons, 2005.
  • Trojanowski G.: Equity block transfers in transition economies: Evidence from Poland (March 2002), CEPR Discussion Paper No. 3280, dostępny na stronie: http://ssrn.com/abstract=308061.
  • Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.