Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest zbadanie rzeczy- -wydawałoby się - oczywistej, to jest struktury i prawidłowości (jeśli się pojawią) występujących w sygnaturach promocyjnych polskich miast. Logo spełnia lub powinno spełniać kilka ważnych funkcji, jednak pierwszą z nich jest odróżnienie się od konkurencji. Dobre logo jest podstawą spójnej identyfikacji, a ta z kolei jest podstawowym warunkiem skutecznej komunikacji marketingowej. Dobra identyfikacja jest po prostu "twarzą" miasta. Warto więc zadać pytanie, jaką twarz chcą nam - mieszkańcom, turystom, inwestorom - pokazać nasze miasta?(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
201--221
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Bibliografia
- Adams S., Morioka N., Stone T.: Logo Design Workbook. A Hands On-Guide To Creating Logos. Rockport Publishers 2004.
- Ward S. Selling Places. Spon Press, London 1998.
- Czubińska M.: Polski plakat secesyjny ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie. Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2003.
- Sieradzka A., Kornacki K: Polski plakat Art Deco w zbiorach muzeum etnografii i rzemiosła we Lwowie. Muzeum Zamojskich w Kozłówce, Kozłówka 2005.
- Szromnik A.: Marketing terytorialny. Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2007, wydanie III poszerzone, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
- Graham P.: KAD a wartości: interdyscyplinarność jako zwrot w kierunku podejścia krytycznego. W: Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej. Red. A. Duszak, N. Fairclough. Universitas, Kraków 2008.
- Kotler P. i in.: Marketing Places. Free Press, New York 1993.
- Kavaratzis M., Ashworth G.J.: City branding: an effective assertion of identity or a transitory marketing trick?, "Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie", Vol. 96, No. 5.
- Czornik M.: Promocja miasta. Wydawnictwo AE, Katowice 2005.
- Anholt S.: Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę. IMP, Warszawa2007.
- Wheeler A.: Kreowanie marki. PWN, Warszawa 2010.
- Schmitt B., Simonsen A.: Estetyka w marketingu. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
- Bergstrӧm B.: Komunikacja wizualna. PWN, Warszawa 2009.
- Banks M.: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. PWN, Warszawa 2009.
- Mollerup P.: Marks of Excellence. Phaidon Press, London 1998.
- Urry J.: Spojrzenie turysty. PWN, Warszawa 2007.
- Morgan N., Pritchard A., Advertising in Tourism and Leisure. Butterworth-Heineman 2001.
- Hereźniak M.: Marka narodowa. PWE, Warszawa 2011.
- Rose G.: Interpretacja materiałów wizualnych. PWN, Warszawa 2010.
- Nikodemska-Wołowik A., Górski T. Il P., Wołowik M.: Nie tylko logo. Wyróżnienie i przynależność w biznesie. Branta, Gdańsk 2004.
- Evamy M.: Logo. PWN, Warszawa 2007.
- Dąbrowski T.J.: Reputacja przedsiębiorstwa. Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2010.
- Janowska A.: Chełm - U Ducha Bielucha, http://turystyka.gazeta.pl/Turystyka/ 1, 81989,3878000.html, dostęp: 11.01.2010.
- Baines P., Haslam A.: Pismo i typografia. PWN, Warszawa 2010.
- Cone S.: Superslogany. Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
- Spychalska M., Hołota M.: Słownik sloganów reklamowych. PWN, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247659