PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 11 | 135--151
Tytuł artykułu

Wykorzystanie analizy wielowymiarowej do oceny konkurencyjności cenowej operatorów telefonii komórkowej w Polsce

Warianty tytułu
A Multidimensional Analysis of Polands Mobile Telephone Operators Price Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym ze skutków procesu liberalizacji rynku telekomunikacyjnego w Polsce jest to, że oprócz operatora narodowego - Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA), która przez wiele lat miała wyłączność na świadczenie wszelkich usług telekomunikacyjnych, działają nowi operatorzy, w tym operatorzy telefonii komórkowej. Celem artykułu jest ocena ich konkurencyjności cenowej za pomocą analizy wielowymiarowej. Uzyskane wyniki pozwolą odpowiedzieć na pytanie, która z ofert abonamentowych i na kartę (pre-paid) jest najlepsza cenowo dla klientów indywidualnych i biznesowych. (fragment tekstu)
EN
Looking at the transformations within the telecommunications service sector, regarding the introduction of the "principle of competition". The process of liberalistion of the Polish telecommunication market has resulted in the national operator (TPSA) working in the market alongside other independent operators, including mobile operators. The aim of this multidimensional analysis, is to determine the resulting effects the degree of price competitiveness has had in this sector, with the introduction of these additional independent operating companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
135--151
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Noll R.G.: Notes of privatizing infrastructure industries. Stanford 1999, s. 5.
  • Grabiński T., Wydumus S., Zeliaś A.: Metody taksonomii numerycznej w modelowaniu zjawisk społeczno-gospodarczych. Warszawa 1989, s. 29.
  • Hellwig Z.: Elementy rachunku ekonomicznego. Warszawa 1985, s. 440.
  • Jajuga K.: Statystyczna teoria rozpoznawania obrazów. Warszawa 1990.
  • Jajuga K.: Statystyczna analiza wielowymiarowa. Warszawa 1993.
  • Lambin J.J.: Strategiczne zarządzanie marketingowe. Warszawa 2001, s. 500.
  • Nickess W.G.: Zrozumieć biznes. Warszawa 2000, s. 269.
  • www.urtip.pl.
  • Streżyńska A., Kasprów R.: Perspektywy polskiego rynku telekomunikacyjnego. Warszawa 2003, s. 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248233

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.