PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 271, t. 2 Zarządzanie finansami firm - teoria i praktyka | 23--33
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), etyka biznesu i wartości korporacyjne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility (CSR), Business Ethics and Corporate Values
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia idee społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), etyki biznesu oraz wartości korporacyjnych - założenia, stadia oraz wpływ na efektywność i wartość przedsiębiorstwa. W opracowaniu omówiono także koncepcję tworzenia wartości dla akcjonariuszy na tle koncepcji tworzenia wartości dla interesariuszy oraz podkreślono rolę pojmowania wartości dla akcjonariuszy z perspektywy wartości oświeconej.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the concept of Corporate Social Responsibility (CSR), business ethics and corporate values - the assumptions, stages and influence on financial performance of the enterprise. The article also addresses the issue of shareholder capitalism as well as the necessity of perceiving the shareholders value as enlightened shareholder value.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ayuso S., Rodriguez M.A., Garcia R., Arino M.A., Maximizing stakeholders' interests: An empirical analysis of stakeholder approach to corporate governance, IESE Business School Working Paper, January 2007, no. 670.
  • Berman S.L., Wicks A.C., Kotha S., Jones T.M., Does stakeholder orientation matter? The relationship between stakeholder management model and firm financial performance, "Academy of Management Journal", October 1999, vol. 42, issue 5.
  • Cwynar A., Cwynar W., Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe, Polska Akademia Rachunkowości, Warszawa-Rzeszów 2007.
  • Cyfert S., Krzakiewicz K., Nauka o organizacji, TNOiK, Poznań 2009.
  • ECCO ICN, Corporate Values Index 2006, http://www.onboard.pl.
  • ECCO ICN, Corporate Values Index 2009, http://www.onboard.pl.
  • Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej?, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2006.
  • Freeman R.E., The stakeholder approach revisited, Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik 2004, vol. 5, issue 3.
  • Freeman R.E., Marin K., Parmar B., Stakeholder capitalism, "Journal of Business Ethics" 2007, vol. 74, no. 4.
  • Friedman M., The social responsibility of business is to increase its profits, "The New York Times Magazine", September 13, 1970.
  • Hillman A.J., Keim G.D., Shareholder value, stakeholder management, and social issues: what's the bottom line?, "Strategic Management Journal", February 2001, vol. 22, issue 2.
  • Jensen M.C., Value maximization, stakeholder theory, and the corporate objective function, "Journal of Applied Corporate Finance", Fall 2001, vol. 14, issue 3.
  • Komisja Europejska, Green Paper Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility, Brussels, 18.7.2001, http://ec.europa.eu.
  • Kuraszko I., Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza, [w:] Raport: Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki. 2007, Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), 2008, http://www.odpowiedzialnybiznes.pl.
  • Marcinkowska M., Roczny raport z działań i wyników przedsiębiorstwa: nowe tendencje w sprawozdawczości biznesowej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • McWilliams A., Siegel D., Corporate social responsibility and financial performance: correlation or misspecification?, "Strategic Management Journal", May 2000, vol. 21, issue 5.
  • Nogalski B., Dadej R., Kodeks dobrych praktyk jako narzędzie budowy zaufania na rynku kapitałowym, artykuł na V Konferencję "Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym", Łódź, 24-25 kwietnia 2006, http://www.pfcg.org.pl.
  • Paine L.S., Does ethics pay?, "Business Ethics Quarterly" 2000, vol. 10, issue 1.
  • Rok B., Jaki to był rok dla odpowiedzialnego biznesu, [w:] Raport: Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki. 2007, Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), 2008, http://www.odpowiedzialnybiznes. pl.
  • Stoffman D., Good behavior and the bottom line, "Canadian Business", May 1991, vol. 64, issue 5.
  • Svendsen A.C., Boutilier R.G., Abbott R.M., Wheeler D., Measuring the business value of stakeholder relationships. Part one, CIM, 2001, http://www.sfu.ca.
  • Verschoor C.C., Does Superior Governance Still Lead to Better Financial Performance?, "Strategic Finance", October 2004.
  • Verschoor C.C., The strong direct link between CSR and profitability: The best corporate citizens do outperform the remaining S&P500 companies, presentation at SRI In The Rockies, The Broadmoor, Colorado Sprigns, October 20, 2002.
  • Verschoor C.C., Murphy E.A., The financial performance of large U.S. firms and those with global prominence: How do the best corporate citizens rate?, "Business and Society Review", Fall 2002, vol. 107, issue 3.
  • Waddock S.A., Graves S.B., The corporate social performance-financial performance link, "Strategic Management Journal", April 1997, vol. 18, issue 4.
  • Webley S., More E., Does Business Ethics Pay?, 2003, http://www.ibe.org.uk.
  • Weiser J., Zadek S., Ongoing Conversations with Disbelievers. Persuading Business to Address Social Challenges, October 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248241

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.