PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Szkice o finansach : księga jubileuszowa prof. zw. dr hab. Krystyny Znanieckiej | 35--41
Tytuł artykułu

Ekspansja małych i średnich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ekspansja dużych przedsiębiorstw na rynki zagraniczne z reguły jest poprzedzona wnikliwymi badaniami rynku planowanej inwestycji. Ograniczony potencjał organizacyjny i finansowy małych przedsiębiorstw zmniejsza możliwość badania zagranicznych rynków i zdobycia na nich trwałej pozycji. Małe przedsiębiorstwa mają większe trudności w utrzymaniu silnej i stabilnej pozycji na danym rynku, ponieważ z reguły nie są w stanie otworzyć biur sprzedaży za granicą i zorganizować usług serwisowych. (...) Obecność MŚP na rynkach zagranicznych może stanowić sposób na przezwyciężenie wielu słabości tych przedsiębiorstw, wynikających ze skali ich działania, jednak umiędzynarodowienie przysparza małym podmiotom wyraźnie więcej niebezpieczeństw niż w przypadku przedsiębiorstw dużych o znacznym majątku. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A.Bielawska : Finanse zagraniczne MŚP. Wybrane problemy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 20-28.
  • M.Zastempowski : Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2010, s. 261-284.
  • Małe i średnie przedsiębiorstwa w obliczu internacjonalizacji i integracji gospodarek europejskich. Przykłady Włoch, Francji, Polski i Czech. Red. P.Dominiak, J.Wasilczuk, N.Daszkiewicz. SPG, Gdańsk 2005.
  • H.Ch.Pfohl : Betriebswirtschaftlichaftslehre der Mittel - und Kleinbetriebe. Berlin 2006, s. 93.
  • A.Silska : Przykład włoskich konsorcjów eksportowych szansą małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. PARP, Warszawa 2004, s. 46.
  • A.Wilmowska : Stan i tendencje rozwojowe sektora MŚP w Polsce w latach 2008-2009. PARP, Warszawa 2010.
  • M.Kosowska : Wpływ procesu internacjonalizacji na strategie finansowania małych i średnich przedsiębiorstw. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2011, s.50.
  • A.Gorczyńska : Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej. CeDeWu, Warszawa 2008, s. 59-61.
  • Unternehmensführung im Mittelstand. Red. M.Schauf. Rainer Hampp Verlag, München und Mering 2009, s. 41.
  • S.Kinkel : Erfolgsfaktor Standortplanung. Springer, Berlin/Heidelberg/New York 2004, s. 29.
  • A.Fandrejewska : Działa prawie 2,2 mln firm. "Rzeczpospolita" z 7-8.01.2012 r., s. B4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.