PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 126 Za i przeciw wartości godziwej w rachunkowości. Problemy stosowania i wykorzystania wartości godziwej | 23--36
Tytuł artykułu

Wartość godziwa w wycenie przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Fair Value and Valuation of Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zaprezentowanie metod wyceny wartości przedsiębiorstwa, wycenianego na potrzeby sprzedaży z uwzględnieniem wartości godziwej. (fragment tekstu)
EN
The main aim of the article is to present the fair value and its impact on the valuation of the company from the property appraiser point of view. Assets based and income based valuation methods were presented in the theoretical aspects and the case study of the valuation of the company with methods mentioned and fair value method were presented, as well. The adjusted assets value from the balance sheet of the analyzed company were determined. Then the final outcomes were correlated with their fair value. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Bieda A.: Wycena wartości godziwej dla przeszacowania wartości środków trwałych. W: Studia i Materiały Towarzystwa Naukowego Nieruchomości 2009, vol. 17, nr 1. Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Kraków 2009.
  • Duliniec A.: Finansowanie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007.
  • Gabrusewicz T.: Wartość godziwa w systemie rachunkowości. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 2010, rok LXXII, z. 1.
  • Gołębiowski G., Szczepankowski P.: Analiza wartości przedsiębiorstwa. Difin, Warszawa 2007.
  • Hasik W.: Dylematy ustalania wartości godziwej. W: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1158, Wrocław 2007.
  • Jaki A: Wycena przedsiębiorstwa, pomiar i ocena wartości. Zakamycze, Kraków 2000.
  • Jaki A.: Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa. Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008.
  • Maćkowiak E.: Ekonomiczna wartość dodana. PWE, Warszawa 2009.
  • Mączyńska E.: Wycena przedsiębiorstw. Zasady, procedury, metody. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2005.
  • Metodologia wyceny przedsiębiorstw w warunkach tworzenia się rynku kapitałowego. Red. A. Biela. Norbetinum, Lublin 2000.
  • Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora. Red. M. Panfil, A. Szablewski. Poltext, Warszawa 2006.
  • Molenda W.: Wartość godziwa - zastosowanie i procedury wyceny. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2008.
  • Pomykalska B., Pomykalski P.: Analiza finansowa przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych. Red. A. Herman, K. Poznańska. Wydawnictwo SGH, Warszawa 2008.
  • Rachunkowość i audyt w warunkach kryzysu finansowego. Red. W. Gabrusewicz. Poznań 2009.
  • Siempińska J., Leśniewski M.A.: Pomiar wartości przedsiębiorstwa a praktyka gospodarcza. Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Kielcach, Kielce 2009.
  • Szczepankowski P.: Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Dz.U. z 2002 r., nr 76, art. 28 z późn. zm.
  • Wycena biznesu w praktyce. Red. M. Panfil. Poltext, Warszawa 2009.
  • Wycena i zarządzanie wartością firmy. Red. A. Szablewski, R. Tuzimek. Poltext, Warszawa 2007.
  • Zadora H.: Wycena przedsiębiorstw w teorii i praktyce. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2010.
  • Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw. Red. R. Borowiecki. Twigger, Warszawa 1997.
  • Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw. Fundacja Rozwoju Rachunkowości, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248567

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.