PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 9 | 51--59
Tytuł artykułu

Strategia przedsiębiorstwa handlowego a zbilansowana karta wyników

Warianty tytułu
Strategy of Trading Enterprises vs. Balanced Scorecard
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zbilansowana karta wyników jest nowoczesnym narzędziem wykorzystywanym do strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. Zawiera ona najważniejsze parametry efektywności przedsiębiorstwa zagregowane w czterech perspektywach: finansowej, klienta, procesów wewnętrznych oraz rozwoju i wiedzy. Odpowiednio skonstruowany system pomiaru wyników, dostosowany do specyfiki działalności przedsiębiorstwa handlowego może być narzędziem pomocnym przy realizowaniu obranej w nim strategii oraz narzędziem rzeczywistej poprawy efektywności działalności i zwiększenia konkurencyjności. (abstrakt oryginalny)
EN
A Balanced Scorecard is a modern tool used in strategic management of the enterprise. It includes the most important parameters of the enterprise effectiveness aggregated in four perspectives: financial, of the client, internal processes, development and knowledge. A suitably constructed system of measuring the results, adjusted to specific activity of a trading enterprise, may be a suitable tool helpful with realization of chosen strategy and a tool of actual improvement of activity effectiveness and increase of the competitiveness. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Garbarski L., Rudcowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 2000.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Kotler Ph, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005.
  • Nita B., Rachunkowość w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.
  • Piosik A., Zasady rachunkowości zarządczej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Sierpińska M., Niedbała B., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002.
  • Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248633

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.