PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

147--157
Tytuł artykułu

Rachunkowość na potrzeby formułowania i realizacji strategii zrównoważonego wzrostu

Warianty tytułu
Accounting for Needs of Formularization and Realization of Sustainable Corporate Growth
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost i rozwój przedsiębiorstwa nie mogą być konsekwencją nieprzemyślanych działań, lecz rezultatem starannie przygotowanych strategii, zawierających plany długoterminowych zamierzeń przekładanych następnie na działania taktyczne i operacyjne. Strategia zrównoważonego wzrostu przedsiębiorstwa opiera się na przenikaniu się oraz wzajemnej zależności i spójności między tempem wzrostu a możliwościami operacyjnymi jednostki. Proces formułowania i realizacji strategii wspiera rachunkowość, którą można wykorzystać w obszarze planowania, kontroli i analizy zrównoważonego wzrostu przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Corporate growth and development can not be the consequence of unconsidered operations, but they should be the result of carefully prepared strategies, which contain the plans of long term purposes translated into tactical and operational actions. The strategy of sustainable corporate growth is based on the interpenetration and the interrelationship and the cohesion between the rate of growth and operating possibilities of the enterprise. The process of formularization and realization of strategy is supported by the accounting, which can be used in the area of the planning, control and analysis of the sustainable corporate growth. (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
147--157
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Rolnicza w Szczecinie
Bibliografia
  • Bamey J.B.: Gaining and sustaining competitive advantage. Addison-Wesley, New York 1997.
  • Gilbert D., Hartman E., Mauriel J., Frejman E.: A logie for Strategy. Ballinger Press, Boston 1988.
  • Gliński B., Kuc B.R., Fohyn H.: Menedżeryzm. Strategie. Zarządzanie. Wyd. Key Test, Warszawa 2000.
  • Jaworska E.: Kształtowanie zrównoważonego wzrostu przedsiębiorstwa, w: Strategiczna rachunkowość zarządcza, red. E. Nowak, PWE, Warszawa 2008.
  • Komorowski J.: Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie. ODDK, Gdańsk 2001.
  • Marchesnay M.: Zarządzanie strategiczne. Geneza i rozwój. Poltext, Warszawa 1994.
  • Mintzberg H.: The rise and fali of strategie planning. Preconceiving rolesfor plan¬ning, plans andplanners. The Free Press, New York 1994.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwalej przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa 2001.
  • Piechota R.: Kształtowanie przepływów informacyjnych w procesie funkcjonowania controllingu logistyki, w: Kierunki rozwoju controllingu a praktyka polskich przedsiębiorstw, red. E. Nowak, PN AE Wrocław nr 987, Wrocław 2003.
  • Quinn J.B.: Strategies for change. Logical incrementalism. R.D. Irvin, Homewood 1980.
  • U. Rue L.W., Holland P.G.: Strategie Management. McGraw Hill Publishing Company, New York 1989.
  • Słownik wyrazów obcych PWN. PWN 2006, http://www.swo.pwn.pl.
  • Stabryła A.: Zarządzanie rozwojem firmy. Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1996.
  • Steiner G.A., Miner J.B., Gray E.: Management Policy and Strategy. 3rd Edition, Macmillan Publ., New York 1986.
  • Stoner J.A., Freeman R.E., Gilbert D.R., Jr.: Kierowanie. PWE, Warszawa 1999.
  • Tilles S.: How To Evaluate Corporate Strategy. "Harvard Business Review", July-August 1963.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248703

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.