PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 276 Strategie i mechanizmy odnowy przedsiębiorstw | 144--153
Tytuł artykułu

Przywództwo w procesie odnowy przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Leadership in the Process of Corporate Renewal
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym celem artykułu jest identyfikacja postaw kadry kierowniczej, wspierających odnowę przedsiębiorstw. Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jaka powinna być rola przywództwa w okresie odnowy przedsiębiorstw, jakie kompetencje kierownictwo powinno doskonalić, aby obecnie i w przyszłości zapewnić sprawne funkcjonowanie całej organizacji. Istotne jest również zwrócenie uwagi, na fakt, że odnowę przedsiębiorstwa warunkuje między innymi sprawne i efektywne zarządzanie ludźmi, a przemiana, która ma się dokonać, nie obejdzie się bez strategicznej roli przywódcy. Rozważania prezentowane w opracowaniu mają charakter teoretyczno-empiryczny, w głównej mierze opierają się na literaturze z obszaru zarządzania oraz na przeprowadzonych badaniach empirycznych.(abstrakt oryginalny)
EN
The main objective of this paper is to identify the attitudes of managers to support the renewal of companies. The article attempts to describe the positions that leadership should assume at the time of renewal and which skills the management should improve to ensure effective functioning of the whole organisation. It is also important to notice that the condition for the renewal of a company includes the efficient and effective management of people, and the change is not complete without a strategic leadership role. The considerations presented in the study are of theoretical-empirical character and they are based on management related literature and empirical studies.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adair J., Rozwijanie umiejętności przywódczych, ABC a Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
  • Badaracco Jr J.L., The dicipline of building character, "Harvard Business Review" 1998, 03/04.
  • Goffee R., Jones G., Bycie podwładnym, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
  • Goleman D., Boyatzis R., McKee A., Ile kosztuje zły humor szefa, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
  • Hatch M.J., Kostera M., Koźmiński A.K., Trzy oblicza przywództwa. Menedżer, artysta i kapłan, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.
  • Kanter R.M., Chcesz wyciągnąć firmę z zapaści? Podnieś morale jej ludzi, "Harvard Business Review" 2003, art. nr R0306C.
  • Lowney Ch., Heroiczne przywództwo. Tajemnice sukcesu firmy istniejącej ponad 450 lat, wyd. WAM, Kraków 2011.
  • Pagonis W.G., Przywództwo w strefie walki, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
  • Palmer R.E., Przywództwo doskonałe, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
  • Skalik J., Kluczowe obszary odnowy strategicznej przedsiębiorstwa, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Odnowa przedsiębiorstw - czego nauczył nas kryzys?, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 128, Wrocław 2010.
  • Skalik J., Kierownik w sytuacji kryzysowej, [w:] T. Listwan (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa globalna i lokalna, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1032, Wrocław 2004.
  • Terlink R., Harley-Davidson: Od przywództwa dyrektywnego do partycypacyjnego, "Harvard Business Review" 2003, art. nr R00411.
  • Useem M., Lekcja przywództwa z Mount Everestu, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171249363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.