PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 61, T. 2 | 499--507
Tytuł artykułu

Strategiczna karta wyników w przedsiębiorstwie zarządzającym portem morskim

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Objectives and Measures of Balanced Scorecard in a Company that Runs a Business as a Port Authority
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cel - przedstawienie celów i mierników strategicznej karty wyników dla przedsiębiorstwa zarządzającego portem morskim. Metodologia - obserwacja. Wynik - zidentyfikowano perspektywy oraz skatalogowano cele i mierniki strategicznej karty wyników dla przedsiębiorstwa zarządzającego portem morskim. Oryginalność/Wartość - zaprezentowana koncepcja identyfikacji celów i mierników strategicznej karty wyników może być zaimplementowany w każdym przedsiębiorstwie, zajmującym się zarządzaniem portem morskim. (abstrakt oryginalny)
EN
Purpose - to present objectives and measures of balanced scorecard in a company that runs a business as a port authority. Design/Methodology/Approach - observation. Findings - to identification of perspective, objectives and measures of balanced scorecard in a company that runs a business as a port authority. Originality/Value - the conception of identification perspective, objectives and measures of balanced scorecard has to be implemented in a each company that runs a business as a port. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Babińska K. (2003), Metody kaskadowania zrównoważonej karty wyników, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" nr 2,
  • Epstein M., Manzoni J.F. (1998), Implementing Corporate Strategy: From Tableaux de Bord to Balanced Score-cards, "European Management Journal" Vol. 16, No. 2,
  • Gołębiowski T. (2001), Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa.
  • Grady M.W. (1991), Performance measurement: implementing strategy, "Management Accounting" No. 6.
  • Grzelakowski A.S., Matczak M. (2006), Ekonomika i zarządzanie przedsiębiorstwem portowym. Podstawowe zagadnienia, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.
  • Kaplan R.S., Horton D.P. (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Klimek H. (2003), Strategie polskich portów morskich, w: Handel morski i turystyka, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego Ekonomika Transportu Morskiego" nr 22, Gdańsk.
  • Laszuk A. (2004), Wybrane aspekty wdrażania Zrównoważonej Karty Wyników w przedsiębiorstwie, w: Budżetowanie działalności jednostek gospodarczych - teoria i praktyka, red. W. Krawczyk, Kraków.
  • Misztal K. (2010), Organizacja i funkcjonowanie portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Olve N.G., Roy J., Wetter M. (1996), Performance Drivers. A practical guide to using the Balanced Scorecard, John Wiley&Sons.
  • Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa (2006), red. A. Karmańska, Difin, Warszawa,
  • Thompson A., Strickland A. (1997), Strategic Management, Concept and Casus, Business Publications Inc., Plano.
  • Uchwała nr 292/2007 Rady Ministrów z dnia 13 listopada 2007 roku w sprawie przyjęcia Strategii rozwoju portów morskich do 2015 roku.
  • Ustawa z dnia 20 grudnia 1996 roku o portach i przystaniach morskich, DzU 1997, nr 9, poz. 44, z późn. zm.
  • Woźniak T. (2007) Balanced Scorecard - system zarządzania strategią, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" nr 03.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171249831

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.