PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 14 | 453--465
Tytuł artykułu

Zastosowanie analizy scenariuszy w wycenie przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Scenario Analysis in the Forecast of Company Yalue
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie rozbudowanej metody szacowania wartości godziwej z wykorzystaniem analizy scenariuszy, pokazującej istotną wrażliwość prognozy wartości przedsiębiorstwa na zmiany założeń przyjętych do modelu. Szacunek wartości godziwej można przeprowadzać w kilku prawdopodobnych scenariuszach otoczenia przedsiębiorstwa, dokonując prognozy poszczególnych elementów wartości, w oparciu o prognozę przychodów ze sprzedaży, a także przyjmując odpowiednie założenia co do kształtowania się tych elementów w poszczególnych scenariuszach. W opracowaniu podjęta została próba odpowiedzi na pytanie kiedy i na jakie potrzeby warto dokonywać prognozy wartości fundamentalnej przedsiębiorstwa w kilku scenariuszach, a także przedstawiono wady i ograniczenia.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to present complex method of estimating fair value of the company - scenario analysis. Yalue of the company estimated in few different scenarios of environment and under different assumptions shows the significant sensitivity of value for changes of assumptions. The fair value estimation can be done under few probable scenarios of intemal and extemal environment, on the basis of forecasts of particular value components under certain assumptions. The article tries to answer the question when and for what purposes the value estimation should be done in scenarios, it also highlights the limitations and shortcomings of this approach.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Armstrong J.S.: Long Rangę Forecastmg. John Wiley, New York 1978.
  • Cieślak M.: Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wydawnictwo AE we Wrocławm, Wrocław 1992.
  • Copeland T., Koller T., Murrin J.: Wycena: Mierzenie i Kształtowanie Wartości Firm. WIG-Press, Warszawa 1997
  • Fleischer C.S., Bensoussan B.E.: Strategie and Competitive Analysis. Methods and Techniąues for Analyzing Business Competition. Pearson Education, Inc. New Jersey 2003.
  • Gomułka S.: Sygnały ostrzegawcze. "Forbes" 2007, nr 12.
  • Hooley G.J., Saunders J.A., Piercy N.F.: Marketing Strategy and Competitive Positioning. Pearson Education Limited, Harlow 2004.
  • Księżopolski K., Materna M.: Raport: Dystrybucja IT. Dom Maklerski Millenium, 19.12.2007.
  • Merill Lynch: Polskę czeka poważny problem. PAP, 05.12.2007, www.forbes.pl.
  • Wright G., Goodwin P.: Forecasting with Judgment. Chichester: John Wiley & Sons Ltd. 1998.
  • Rappaport A.: Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora. Warszawa: WIG-Press 1999.
  • Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw. Warszawa: Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce 1999.
  • Zejler A.: Raport: Dystrybucja IT. Dom Maklerski Millenium, 31.07.2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250267

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.