PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 17 | nr 5 | 75--85
Tytuł artykułu

Skuteczne zarządzanie - ale co z jego metodą? Czy dziś potrzeba nam 8 metod?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Effective Management - What Is the Method? Or Do We Need 8 Methods Nowadays?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest zaproszeniem do szerszej refleksji nad metodą skutecznego działania. Punktem wyjściowym jest wskazanie wyraźnie narastających ograniczeń stosowania metody rozumianej jako (linearnej) sekwencji działań. Z tego wyprowadzam postulat reorientacji metody, co wymaga poważnego rozszerzenia jej pojęcia i praktyki, i jest konieczne dla odbudowania wysokiego poziomu sprawności metody (działania zorganizowanego i indywidualnego w rzeczywistości społeczno-gospodarczej, organizacyjnej). Podaję propozycję ośmiu takich rozszerzeń - nie przesądzając ich ostatecznego kształtu. (abstrakt oryginalny)
EN
This article invites readers to reflect on the wider aspects of the method of effective acting. The starting point is the indication of the limited application of this method of a (linear) sequence of actions, from which the author proceeds to postulate a change in methodology. This requires broadening the definitione and the application, which is necessary to rebuild a high level of efficiency (organized and individual actions in the economic, social and organizational setting). The author offers eight open-ended options of such an expansion of the definition and application. (original abstract)
Rocznik
Tom
17
Numer
Strony
75--85
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bossidy, L. Charan, R. (2006) Szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Tworzenie i wykorzystywanie planów i modeli biznesowych. Warszawa: MT Biznes.
  • Collins, J.C., Porras, J.I. (1995) Built to Last. Successful Habits of Visionary Companies. New York: Harper Business.
  • Collins, J.C. (2001) Good to Great. New York: HarperCollins. van der Heijden, K. (2000) Planowanie scenariuszowe w zarządzaniu strategicznym. Krakow: ABC.
  • Jennings, J., Haughton, L. (2002) Szybkość jako atut w biznesie. Warszawa: MT Biznes.
  • Kołodko, G.W. (2008) Wędrujący świat. Warszawa: Proszyński i S-ka.
  • Laskowska, A. (2001) Konkurowanie czasem - strategiczna broń przedsiębiorstwa. Warszawa: Difin.
  • Peters, T., Waterman, R. (1982) In Search of Excellence: Lessons from American's Best-Run companies. New York: Harper & Row.
  • Szymański, J.M. (1991) Życie systemów. Warszawa: Wiedza Powszechna.
  • Tracy, B.(2003) 100 praw sukcesu w biznesie. Warszawa: Muza.
  • Zook, Ch., Allen, J. (2004) Strategie ekspansji, czyli jak skutecznie wykraczać poza ramy obecnego biznesu. Harvard Business Review, luty.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250353

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.