PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 277 Zmiana warunkiem sukcesu : współczesne uwarunkowania i metody wspomagania procesu zarządzania zmianami | 120--133
Tytuł artykułu

Rezultaty stosowania TQM wspólnie z innymi metodami zarządzania

Warianty tytułu
The Effects of TQM in Conjunction with Other Management Methods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badań empirycznych nad związkiem między rezultatami stosowania TQM wspólnie z innymi metodami zarządzania (takimi jak benchmarking, BPR, CRM, controlling, ERP, LM, outsourcing, six sigma, strategiczna karta wyników, zarządzanie procesowe, zarządzanie przez kompetencje oraz zarządzanie wiedzą). (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of empirical research on the relationship between the effects of TQM implemented with other management methods (benchmarking, BPR, CRM, controlling, ERP, LM, outsourcing, six sigma, BSC, process management, management by competences and KM). (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Cheng J.L., Implementing six sigma via TQM improvement: An empirical study in Taiwan, "The TQM Journal" 2008, vol. 20, iss. 3, s. 182-195.
  • Curry A., Kkolou E., Evaluating CRM to contribute to TQM improvement - A cross-case comparison, "The TQM Magazine" 2004, vol. 16, iss. 5, s. 314-324.
  • Elzinga D.J., Horak T., Lee C.Y., Bruner C., Business process management: Survey and methodology, "IEEE Transactions on Engineering Management" May 1995, vol. 42, no. 2, s.119-128.
  • Gonçalves H.S., Proposal of a strategy model planning aligned to the balanced scorecard and the quality environments, "The TQM Journal" 2009, vol. 21, iss. 5, s. 462-472.
  • González-Benito J., Martinez-Lorente A.R., Dale B.G., Business process re-engineering to total quality management: An examination of the issues, "Business Process Management Journal" 1999, vol. 5, iss. 4, s. 345-358.
  • Gouranourimi F., Total quality management, business process reengineering & integrating them for organizations' improvement, "American Journal of Scientific Research" 2012, iss. 46, s. 47-59.
  • Hoque Z., Total quality management and the balanced scorecard approach: A critical analysis of their potential relationships and direction for research, "Critical Perspective on Accounting" 2003, vol. 14, s. 553-566.
  • Jagoda H., Lichtarski J., O istocie i ewolucji współczesnych koncepcji i metod zarządzania przedsiębiorstwem, "Przegląd Organizacji" 2003, nr 1, s. 3-6.
  • Johannsen C.G., Total Quality Management in a knowledge management perspective, "Journal of Documentation" January 2000, vol. 56, no. 1, s. 42-54.
  • Kopczyński T., Outsourcing w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2010.
  • Li L., Markowski C., Xu L., Markowski E., TQM - A predecessor of ERP implementation, "Int. J. Production Economics" 2008, vol. 115, s. 569-580.
  • Lichtarski J., Czura M., O relacjach między koncepcjami zarządzania przedsiębiorstwem, "Przegląd Organizacji" 2002, 10, s. 7-9.
  • Hammer M., Champy J., Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, Collins Business Essentials, 2003.
  • Ribière V.M., Khorramshahgol R., Integrating total quality management and knowledge management, "Journal of Management Systems" 2004, vol. 16, no. 1, s. 39-54.
  • Ruţevičius J., Integration of total quality management and knowledge management, "Informacijos Mokslai" 2006, vol. 37, s. 30-38.
  • Sholihin M., Laksmi A.C., Total quality management, balanced scorecard and performance, "JAAI" Juni 2009, vol. 13, no. 1, s. 13-28.
  • Strumiłło J., Koncepcja TQM, [w:] Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki, red. M. Czerska, A.A. Szpitter, C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Subramoniam S., Tounsi M., Krishnankutty K.V., The role of BPR in the implementation of ERP systems, "Business Process Management Journal" 2009, vol. 15, no. 5, s. 653-668.
  • Sułkowski Ł., Problem niewspółmierności koncepcji w zarządzaniu, "Przegląd Organizacji"2004, nr 4, s. 6-8.
  • Szpitter A.A., Koncepcje zarządzania - próba klasyfikacji, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 10, s. 9-12.
  • Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, red. M. Hopej, Z. Kral, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011.
  • Zhao F., Bryar P., Integrating Knowledge Management and Total Quality: A Complementary Process, Preceeding of the 6th International Conference on ISO 9000 and TQM, 17-19 April 2001, s. 390-395.
  • Zineldin M., Quality and customer relationship management (CRM) as competitive strategy in the Swedish banking industry, "The TQM Magazine" 2005, vol. 17, Iss. 4, s. 329-344.
  • Zymonik J., Zymonik Z., Total Quality Management, [w:] Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, red. M. Hopej, Z. Kral, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250445

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.