PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/2 | 181--188
Tytuł artykułu

Kultura przedsiębiorczości jako warunek sukcesu współczesnych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Culture of Entrepreneurship as a Condition of Contemporary Enterprises Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu dowodzi się tezy, iż sukces przedsiębiorstwa w perspektywie strategicznej warunkuje odpowiednio kształtowana kultura organizacyjna, określana jako kultura przedsiębiorczości. Jej znaczenie wyraża się w istnieniu warunków, które sprzyjają kreatywności i innowacyjności, prowadzących do "twórczej destrukcji" - zmiany i wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku. Omówiono cechy kultury przedsiębiorczości, bariery wprowadzania zmian oraz zadania kierownictwa przedsiębiorstwa w dążeniach do zapewnienia trwałego sukcesu. (abstrakt oryginalny)
EN
In the study the thesis that company success in strategic perspective is determined by adequately shaped organizational culture defined as culture of entrepreneurship - is being proved. Its meaning is expressed in existing of conditions which promote creativity and innovativeness leading to "creative destruction"- change and distinguishing oneself in competitive market. Here were discussed features of culture of entrepreneurship, barriers in introducing of changes and enterprise managers' tasks in striving for securing a permanent success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
181--188
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu
Bibliografia
  • Ashkenas R., Ulrich D., Jick T., Kerr S. (1998), Boundaryless Organization. Behind the Chains of Organizational Structure, Jossey - Bass Inc. Publishers, San Francisco.
  • Bailom F., Matzler K., Tschemernjak D. (2009), Jak utrwalić sukces. Co wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa, Wolters Kl u wer Polska, Kraków.
  • Foster R. i Kaplan S. (2003), Twórcza destrukcja, Galaktyka, Łódź.
  • Goleman D. (1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.
  • Heller R. (2007), Zmiana kultury organizacyjnej, [w:] Biznes, t. 5, Zarządzanie zasobami ludzkimi (Biblioteka Gazety Wyborczej), PWN, Warszawa.
  • Hindle T. (2007), Zderzenia kidtur, [w:] Biznes, t. 5, Zarządzanie zasobami ludzkimi (Biblioteka Gazety Wyborczej), PWN. Warszawa.
  • Hinterhuber H.H. (2004), Strategische Unternehmensführung, t. 1: Strategisches Denken; t. 2: Strategisches Handeln, Walter deGruyter Verlag, Berlin.
  • Jaremczuk K. (2009), Przesłanki skutecznego zaangażowania uczestników współczesnej organizacji, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg.
  • Schein E.H. (1986), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass San Francisco-London.
  • Schumacher E.F. [1981] Małe jest piękne. Spojrzenie na gospodarkę świata, że człowiek coś znaczy, PIW, Warszawa.
  • Skalik J. (2004), Zmiany warunkujące wzrost aktywności innowacyjnej przedsiębiorstwa, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Zmiana a innowacyjność organizacji, J. Skalik (red.), Prace Naukowe AE im. O. Lanego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Sloane P. (2003), Twórcze myślenie w zarządzaniu. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Zbiegień-Maciąg L., (2002), Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, PWN Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250699

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.