PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/2 | 263--272
Tytuł artykułu

Wzrost przedsiębiorstwa jako czynnik sukcesu organizacji

Warianty tytułu
Business Growth as Organization Success Factor
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest omówienie wzrostu przedsiębiorstwa jako czynnika sukcesu organizacji. Przedstawiono, że działanie przedsiębiorstwa wzrostowego jest postrzegane przez inwestorów jako atrakcyjniejsze wtedy, gdy w oszacowaniu wartości wykorzystywany wskaźnik cena/zysk przekracza średnie całego rynku. Stanowiło to inspirację do przygotowania wskaźnika C/Z (badania pełne, kontynuowane w miarę dostępu do danych) na podstawie danych Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Stwierdzono, że wskaźnik C/Z może stanowić przesłankę w kreowaniu wartości i wypełnianiu obowiązków komunikacji spółki z rynkiem. (abstrakt oryginalny)
EN
Business growth is usually perceived to be beneficial. The author, however points out that investors can assume different views depending on price/earnings benchmarks. Research results, presented in the paper, are based on companies quoted on the Warsaw-Stock Exchange. Price earnings ratio can be used both in the assessment of value creation activities and in communicating results by the company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
263--272
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Brealey R.A., Myers S.C. (2003), Principles of Corporate Finance, McGraw-Hill Irwin, International Edition, 7 ed., New York.
  • Cohen G., Yagil J. (2007), A Multinational Survey of Corporate Financial Policies, "Journal of Applied Finance", Spring/Summer.
  • Dictionary of English, New Edition, Longman Group UK Limited.
  • Dittmann P, Szabela-Pasierbińska, Dittmann I., Szpulak A. (2009), Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.
  • Dziawgo D. (2007), Nowa formuła relacji inwestorskich, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" nr 1(2), Styczeń-Marzec.
  • Dzinkowski R. (1998), The Measurement and Management of Intellectual Capital, International Federation of Accountants.
  • Graham B., Dodd D.L. (2009), Security Analysis, sixth edition, McGrawHill.
  • Famielec J., Stanienda J., Żaba R. (2000), Pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Firma i Rynek" nr 4.
  • Heaton J.B. (2002), Managerial Optimism and Corporate Finance, "Financial Management" vol. 31, No. 2, Summer.
  • Jerzemowska M. (1999), Kształtowanie struktury kapitału w spółkach akcyjnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Machaczka J. (1988), Zarządzanie, rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • Mikołajek-Gocejna M. (2007), Miedzy raportem a inwestorem, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" nr 1(2), Styczeń-Marzec.
  • Pierścionek Z. (1998), Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  • Romanowska M. (2009), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  • Suszyński C. (2001), Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem, M. Strużycki (red.), Difin, Warszawa.
  • Trocki M. (2001), Kształtowanie tożsamości w grupie holdingowej, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, z. 18. SGH, Warszawa.
  • www. Instituteforrpr.org;www.niri.org (2003) - definicja przyjęta w marcu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250815

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.