PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 84 | 240--256
Tytuł artykułu

Próba przewidywania trajektorii zmian sprzedaży na przykładzie branży piwnej ze szczególnym uwzglednieniem marek i produktów Kompanii Piwowarskiej S.A.

Warianty tytułu
An Attempt to Predict the Empirical Shape of the Trajectories of Sae for Some Selected Products and Brands of Beer form Kompania Piwowarska S.A.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zarówno ustalenie, jaki kształt przybierały trajektorie sprzedaży, czyli krzywe opisujące zmiany sprzedaży w czasie, dla marek i kategorii produktów branży piwnej, jak i sprawdzenie, czy wystąpił spotykany w literaturze klasyczny cykl życia marek i poszczególnych kategorii produktowych. Autorka postanowiłą również zbadać częstość występowania klasycznych funkcji, znanych z teorii ekonometrii, w szeregach czasowych opisujących sprzedaż poszczególnych piw, jak i marek branży piwnej. (fragment tekstu)
EN
This paper tries to answer the question, what empirical shape the trajectories of sale for some selected brands of beer may have. The trajetories can be used as an estimation of a product/brand life cycle, which consists of 5 phases. A successful prediction of each phase duration can mean financial benefit for company in a long term. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
240--256
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bass F. M., A new Product Growth Model for Consumer Durables, "Management" nr 31, s. 215-227.
  • Cox W.E., Product Life Cycle as marketing models, "The Journal of Business" 1967, X, s. 375-384.
  • Baker M., Hart S., Product Strategy and Management, Prentice Hall, 1999.
  • Dhalla N.K. i Yuspeh S., Forget the Product Life Cycle Concept, "Harvard Business Review" 1976,1-II, s. 102-112.
  • Hinkle J., Life Cycle, Nielsen Co., New York, 1966.
  • Kotler Ph., Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg S.A., Warszawa 1999.
  • Kurawarwala A. A., Matsuo H., Forecasting and inventory management of short life cycle products, "Operations Research" 1996, nr 1, s. 131-150.
  • Lambin J. J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, 2001 Warszawa.
  • Levitt T" Exploit the Product Life Cycle, "Harvard Business Review" 1965, XI-XI1, s. 81-96.
  • Mruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.
  • Poili R. i Cook V. J., Validity of the Product Life Cycle, "The Journal of Business" 1969, X, s. 385-400.
  • Sojkin B., Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa 2003.
  • Zeliaś A., Teoria prognozy, PWE, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250879

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.