PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 4 Rola przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy | 325--330
Tytuł artykułu

Metody nauczania i środki dydaktyczne stosowane przez nauczycieli podstaw przedsiębiorczości - wyniki badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Teaching Methods and Didactic Means Used by the Teachers of Basis for Entrepreneurships : the Results of Researches
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reforma strukturalna i programowa polskiego systemu edukacji na przełomie XX i XXI w. wprowadziła do wszystkich typów szkół ponadgimnazjalnych nowy przedmiot - podstawy przedsiębiorczości. Jego cele nadrzędne to wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności z zakresu podstaw ekonomii i funkcjonowania różnego typu instytucji związanych z gospodarką rynkową oraz kształtowanie szeroko rozumianej postawy przedsiębiorczości, w tym otwartości i kreatywności w realizowaniu własnej kariery zawodowej. (fragment tekstu)
EN
After the reform of structure and agenda of Polish educational system at the end of twentieth century and at the beginning of twenty first century the new subject the basis for entrepreneurships was introduced. The existence of the subject in Polish schools since 2003 gives usa reflection on the didactic aspect appointed by the goals, the tasks, and the achievements recorded in the foundation for the curriculum as well as embraced by authorial curricula. The work presents the results of the research that aimed to:
- recognize the types and frequencies of incentive methods used in teaching and learning the basis for entrepreneurships,
- getting teachers opinion on the instrument to perform the tasks imposed by the teaching of this subject,
- recognize which of the didactic means are the most often used on the basis for entrepreneurships classes. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Kulikowska M., Krasnodębska B., 2007, Techniki multimedialne w nauczaniu podstaw przedsiębiorczości [w:] Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej, Z. Zioło, T. Rachwał (red.), seria: Przedsiębiorczość - Edukacja nr 3, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej IG AP w Krakowie, Wydawnictwo "Nowa Era", Warszawa-Kraków, s. 308-316.
  • 2. Makieła Z., Rachwał T., 2004, Podstawy przedsiębiorczości. Program nauczania dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, Nowa Era, Warszawa.
  • 3. Makieła Z., Rachwał T., 2007a, Podstawy przedsiębiorczości. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. Wyd. z CD-ROM, Nowa Era, Warszawa.
  • 4. Makieła Z., Rachwał T., 2007b, Podstawy przedsiębiorczości. Poradnik metodyczny dla nauczycieli liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. Wyd. z CD-ROM, Nowa Era, Warszawa.
  • 5. Osuch E., Osuch W., 2007, Wybrane projekty edukacyjne w aktywizacji uczniów na lekcjach podstaw przedsiębiorczości [w:] Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej, Z. Zioło, T. Rachwał (red.), seria: Przedsiębiorczość - Edukacja nr 3, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej IG AP w Krakowie, Nowa Era, Warszawa-Kraków.
  • 6. Piróg D., 2002, Ścieżka edukacyjna europejska i przedmiot podstawy przedsiębiorczości nowymi polami działania dla nauczycieli geografii [w:] Czynniki i bariery regionalnej współpracy transgranicznej - bilans dokonań, 50. Zjazd PTG Polańczyk-Rzeszów.
  • 7. Podstawa programowa kształcenia ogólnego (dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r., Dz.U. Nr 51 z 9.05.2002 r., Warszawa.
  • 8. Przedsiębiorczość a współczesne wyzwania cywilizacyjne, seria: Przedsiębiorczość - Edukacja nr 1, 2005, Zioło Z., Rachwał T. (red.), Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii AP w Krakowie, Wydawnictwo "Mi-Wa", Kraków.
  • 9. Rachwał T., 2004, Kształtowanie postaw przedsiębiorczych u uczniów wyzwaniem dla nauczycieli geografii [w:] Kształcenie i doskonalenie nauczycieli geografii w Polsce i krajach Unii Europejskiej w drodze do jednoczącej się Europy, W. Osuch, D. Piróg (red.), Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków.
  • 10. Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej, seria: Przedsiębiorczość - Edukacja nr 3, 2007, Zioło Z., Rachwał T. (red.), Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii AP w Krakowie, Nowa Era, Warszawa-Kraków.
  • 11. Rola przedsiębiorczości w podnoszeniu konkurencyjności społeczeństwa i gospodarki, seria: Przedsiębiorczość - Edukacja nr 2, 2006, Zioło Z., Rachwał T. (red.), Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii AP w Krakowie, Nowa Era, Warszawa-Kraków.
  • 12. Soczówka M., 2007, Wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu-uczeniu się podstaw przedsiębiorczości [w:] Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej, Z. Zioło, T. Rachwał (red.), seria: Przedsiębiorczość - Edukacja nr 3, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej IG AP w Krakowie, Nowa Era, Warszawa-Kraków.
  • 13. Tracz M., Rachwał T., 2007, Przedmiot postawy przedsiębiorczości - założenia realizacji a przygotowanie nauczycieli [w:] Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej, Z. Zioło, T. Rachwał (red.), seria: Przedsiębiorczość - Edukacja nr 3, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii AP w Krakowie, Nowa Era, Warszawa-Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250883

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.