PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 277 Zmiana warunkiem sukcesu : współczesne uwarunkowania i metody wspomagania procesu zarządzania zmianami | 295--305
Tytuł artykułu

Kompetencje negocjacyjne jako warunek skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi

Warianty tytułu
Competence in Negotiating as a Condition of Effective Human Resource Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma charakter teoretyczny i skupia się na problemie roli kompetencji negocjacyjnych w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka przedstawia w nim założenia dotyczące struktury kompetencji, które tworzą wiedza, postawy oraz cechy i zdolności. Każdy z elementów został krótko przez nią scharakteryzowany. W artykule autorka zastanawia się także nad dylematami związanymi z pomiarem skuteczności w zarządzaniu zasobami ludzkimi. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper has a theoretical character and is focused on the field of competence in negotiation and its role in human resources process. Within it the author presents assumptions of structure of negotiation's competence, which include knowledge, attitudes, traits and abilities. Each of above mentioned elements is briefly characterized. In conclusion the author presents the dilemmas of measuring the effective human resources management. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bartkowiak G., Skuteczny kierownik - model i jego empiryczna weryfikacja, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Cenker E.M., Negocjacje, Wydawnictwo WSKiZ w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
  • Donaldson M.C., Donaldson M., Negocjacje, Wyd. RM, Warszawa 1999.
  • Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do Tak, PWE, Warszawa 1994.
  • Januszek H., Krzyminiewska G., Poradnik negocjatora. Jak sprawnie negocjować, OPO, Bydgoszcz 1995.
  • Kałążna-Drewińska U., Negocjacje w biznesie, Kluczowe problemy, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • Kenrick D.T., Neuberg S.L., Cialdini R.B., Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice, GWP, Gdańsk 2002.
  • Kowalczyk E., Psychospołeczne uwarunkowania negocjacji gospodarczych, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2001.
  • Kowalczyk E., Proces negocjacji w sprawie pracy. Aspekty psychospołeczne i organizacyjne, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2011.
  • Lewicki R.J., Saunders D.M., Barry B., Negotiation, wyd. 5, McGraw-Hill International Edition, 2006.
  • Maruszewski T., Pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego, [w:] Psychologia, t. 2, J. Strealu (red.), GWP, Gdańsk 2000.
  • Mika S., Wstęp do psychologii społecznej, PWN, Warszawa 1972.
  • Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wyd. PSB, Kraków 1996.
  • Nowak S., Pojęcie postaw w teoriach i badaniach społecznych, [w:] Teorie postaw, S. Nowak (red.), PWN, Warszawa 1973.
  • Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Wiedza i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Rakowska A., Sitko-Lutek A., Doskonalenie kompetencji menedżerskich, PWN, Warszawa 2000.
  • Reber A.S., Słownik psychologii, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2000.
  • Reykowski J., Motywacja, postawy prospołeczne a osobowość, PWN, Warszawa 1986.
  • Robbins S., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  • Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2005.
  • Zawadzki B., Strelau J., Szczepaniak P., Śliwińska M., Inwentarz osobowości NEO-FFI, Costy i Mc- Crae, PTP, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250893

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.