PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 24 | nr 97 | 113--123
Tytuł artykułu

Inteligentna organizacja jako źródło sukcesu organizacji na wybranym przykładzie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Intelligent Organization as a Source of Success - Case Studies Intelligent Organization as a Source of Success - Case Studies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja inteligentnej organizacji została wprowadzona do teorii i praktyki zarządzania jako odpowiedź na procesy transformacji współczesnej gospodarki. Stanowi ona niewątpliwie wyzwanie dla funkcjonujących jednostek w dzisiejszych uwarunkowaniach gospodarki rynkowej. Obecnie tradycyjne struktury i modele zarządzania stają się coraz mniej przydatne dla nowych form i warunków działalności. Wyniki 26 zbadanych firm w 2012 roku w tym zakresie pozwalają na ocenę "inteligencji" wybranych jednostek. Zdiagnozowane cechy inteligentnych organizacji pozwalają stwierdzić, że indagowane firmy są na etapie wstępnego wdrażania poszczególnych cech charakterystycznych dla inteligentnych organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Conception of an intelligent organization was introduced to the theory and practice of management as the answer to the transformation process of the contemporary economy. This is undoubtedly a challenge for organizations which are located in the Mazovia area. Now, the traditional structure and the management model there, are less useful for the new forms, as the results of 26 firms in the year 2012 allow to estimate their intelligence. The intelligent organization's features, which were diagnosed, permit us to say, that the researched companies are at the initial stage of knowledge management, as it should take place in intelligent organizations. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
  • Drucker P., Post-capitalist society, Harper Business, New York 1993.
  • Godlewska-Majkowska H., Aluchna M., Kałuża H., Ginter A., Kijek T., Komor A., 2013: Inteligentne organizacje - dystrybucja wiedzy, kompetencje pracowników, miejsce na rynku, Warszawa.
  • Kijek T., Kijek A., 2010: Modelling of innovation diffusion, Operations Research and Decisions, No ¾.
  • Kordel P., Kornecki J., Kowalczyk A., Krawczyk K., Pylak P., Wiktorowicz J., 2010: Inteligentne organizacje - zarządzanie wiedzą i kompetencjami pracowników, Wyd. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Lev B., 2001: Intangibles: Management. Measurement and Reporting, Brookings Institution Press, Washington.
  • Mikuła B., 2006: Organizacje oparte na wiedzy, Wyd. AE w Krakowie, Kraków.
  • OECD, Review of SME and Entrepreneurship Issues and Policies at National and Local Levels in Poland. Report on the Local Dimension, Organization for Economic Co - operation and Development, OECD Publishing, 2009.
  • OECD, Studies on SMEs and Entrepreneurship Poland 2010 - Kye issues and Policie.2010 OECD Publishing, Poland 2010.
  • OECD, The Knowledge- Based Economy, Paris 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.