PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 11 | 26--30
Tytuł artykułu

Wykorzystanie technik neuromarketingowych do badań postrzegania opakowań produktów

Warianty tytułu
The Use of Neuromarketing Techniques to Study the Perception of the Consumer Products Packaging
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono teoretyczne podstawy neuromarketingu oraz technik badań neuromarketingowych, zwłaszcza techniki eye-tracking, w aspekcie ich wykorzystania do badań opakowań produktów. Scharakteryzowano także prowadzone w zagranicznych ośrodkach akademickich badania z wykorzystaniem eye-trackingu, służące ocenie projektów opakowań z punktu widzenia postrzegania opakowań przez konsumentów. Artykuł stanowi teoretyczny wstęp do badań postrzegania opakowań produktów przez konsumentów prowadzonych przez autorów z wykorzystaniem urządzenia eye-tracker. (abstrakt oryginalny)
EN
This article discusses the theoretical basis of neuromarketing and neuromarketing research techniques, particularly eye-tracking technology, in terms of their use in the testing of packaging products. Characterized also conducted academic research centers using eye-tracking to evaluate the design of packaging from the point of view of the perception of consumer packaging. The article is a theoretical introduction to research in the perception of product packaging by consumers conducted by the authors using an eye-tracker. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
26--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • M. Lindstrom, Zakupologia, Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Warszawa 2009.
  • R.K. Ohme, Biometryczny przełom w marketingu. Jak dzięki wykorzystaniu badań biometrycznych podnosić skuteczność komunikacji marketingowej i budować trwałe, emocjonalne relacje z klientami, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 7/8.
  • H. Mruk, Neuromarketing jako obszar badań interdyscyplinarnych. W: Współczesny marketing. Trendy. Działania, G. Sobczyk (red.), PWE, Warszawa 2008, s. 97.
  • J. Woźniak, Neuromarketing 2.0. Wygraj wojnę o umysł klienta, Helion, Gliwice 2012.
  • K. Witak, Neuromarketing - małżeństwo nauki z biznesem, 2007, www.naszymzdaniem.dlastudenta.pl
  • R.K. Ohme, Neuromarketing jako owoc mariażu nauki z biznesem, "Marketing i Rynek" 2008, nr 2.
  • D. Reykowska, Neuromarketing to nie magia, "Marketing w Praktyce" 2009, nr 3.
  • P. Koziejowska, Neuromarketing czyli rytuały na zakupach, 2013, www.gwiazdy.com.pl
  • www.slideshare.net, odczyt: 19.12.2012.
  • www.edisonda.pl, odczyt: 07.12.2012.
  • S. Young, Neuroscience Explains the Emotional Buy, "Brand Packaging" 2011, No. 5.
  • A. Gawasane, L. Bix, J. Fuente, R.P. Sundar, T.J. Smith, Consumer Attention to an Over-the counter Warning in Four Different Styles of Design, "Packing Technology and Science" 2012, No.7.
  • M.R. Munafo, N. Roberts, L. Bauld, U. Leonards, Plain Packaging Increases Visual Attention to Health Warnings on Cigarette Packs in Non-smokers and Weekly Smokers but not Daily Smokers, Society for the Study of Addiction 2011.
  • R.A. Hurley, J. Galvarino, E. Thackston, A. Ouzts, A. Pham, The Effect of Modifying Structure to Display Product Versus Graphical Representation on Packaging, "Packaging Technology and Science" 2012, Vol. 26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171251085

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.