PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/2 | 293--302
Tytuł artykułu

Ocena i kształtowanie postaw pracowników jako czynnika wpływającego na sukces organizacji - doniesienia z badań własnych

Warianty tytułu
Assessment and Forming the Attitudes of Employees as a Factor in the Success of the Organization - Report from its Own Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka postaw pracowniczych wiąże się z podejmowaniem różnorodnych kwestii takich jak satysfakcja, lojalność, zaangażowanie czy przywiązanie do organizacji. Najczęściej tematy te poruszane są niezależnie od siebie i choć zakłada się istnienie związku pomiędzy tymi obszarami to brak jednoznacznych modeli ukazujących charakter powyższych relacji. Jak wykazały zrealizowane przez autorkę badania własne najczęściej pracownicy (w tym przypadku z powiatu poznańskiego) deklarują pozytywne postawy wobec własnego miejsca pracy, bardziej w odniesieniu do relacji interpersonalnych niż realizowanych zadań. Przeprowadzone badania potwierdziły współzależność pomiędzy analizowanymi komponentami postawy, w szczególności wpływ postrzegania własnego miejsca pracy oraz satysfakcji na zachowania pracownika. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the problem of forming the attitudes of employees in the context of satisfaction, engagement, commitment and loyalty of employees. The results indicate that employees are more satisfied with social relationships than tasks realized. At the same time emotional, behavioral and cognitive component of attitudes of workers are closely correlated. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
293--302
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Bartkowiak G. (2009), Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu w organizacji, PWE, Warszawa.
  • Chmiel N. (2002), Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk.
  • Christian M., Garza A.S., Slaughter J.E. (2011), Work engagement: a quantitative review and test of its relations with task and contextual performance, "Personnel Psychology" 64.
  • Johnson R.E., Yang, L. (2010), Commitment and motivation at work: the relevance of employee identify and regulatory focus, "Academy of Management Review" vol. 35, No. 2.
  • Juchnowicz M. (2007), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa.
  • Kahn WA. (1990), Psychological conditions of personal engagement and disengagement at work, "Academy of Management Journal" vol. 33, No. 4.
  • Kozłowski W. (2009), Zarządzanie motywacją pracowników, CeDeWu, Warszawa.
  • Lindzey G. (1985), Aronson E. Handbook of social psychology; Random Hause, New York.
  • Mancheno-Smoak L., Endres G.M., Polak R., Athanasaw Y. (2009), The Individual Cultural Values and.Job Satisfaction of the Transformational Leader, "Organization Development Journal" 9, vol. 27. No. 3, Fall, http://fmdarticles.com/p/artic-les/mi_qa5427/is_200910/ ai_n39229717/ (data dostępu 30.03.2011).
  • Ratajczak Z. (2007), Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa.
  • Saari L.M., Judge T.A. (2002), Employee attitude and job satisfaction, "Human Resource Management" vol. 43, No. 4.
  • Springer A., Klimaszewska E., Krzyśka A. (2011), Personel i zarządzanie, marzec.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171251123

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.