PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 8 | 75--83
Tytuł artykułu

Kultura organizacyjna a Zarządzanie Procesami Biznesowymi (BPM)

Warianty tytułu
Organizational Culture at Business Process Management (BPM)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie roli kultury organizacyjnej i wskazanie uwarunkowań sprzyjających wdrożeniu koncepcji zarządzania procesami. Artykuł bazuje na przeglądzie literatury przedmiotu. Najważniejszy wniosek z analizy literatury jest taki, że istnieje konieczność rozpoznania typu kultury występującej w organizacji. Ponadto, w oparciu o model konkurujących wartości Camerona i Quinna określone zostały korzystne warunki dla występowania wartości CERT, które są istotne dla kreowania kultury procesowej. Kultury typu klan i rynek, bądź kultury typu hierarchia i adhokracja mogą stanowić fundament pod wdrożenie koncepcji BPM. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to discuss the role of corporate culture in implementing business process management. It sheds light on cultural factors essential when a company considers implementing BPM. The article is based on the literature review. The main conclusion is that it is necessary to identify culture types according to Cameron and Quinn's Competing Values Framework. This framework was used to analyze when CERT values are visible in an organization. The article implies that 'clan' and 'market' culture types or hierarchy' and 'adhocracy' culture types apply to the BPM introduction in a company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
75--83
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Łomży
Bibliografia
  • 1. Armistead С., Machin S. (1997), "Implications of business process management for operations management", International Journal of Operations & Production Management, Vol. 17, Nr 9, s. 886-898.
  • 2. Cameron K.S., Quinn R E. (2003), Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • 3. Grajewski P. (2012), Procesowe zarządzanie organizacją, PWE, Warszawa.
  • 4. Lee R.G., Dale B.G. (1998), "Business process management: a review and evaluation", Business Process Management Journal, Vol. 4, Nr 3, s. 214-225
  • 5. Nesheim T. (2011), "Balancing process ownership and line management in a matrix-like organization", Knowledge and Process Management, Vol. 18, Nr2, s. 109-119.
  • 6. Potocki A. (red.)(2005), Zachowania organizacyjne. Wybrane zagadnienia, Difin, Warszawa.
  • 7. Pritchard J.P., Armistead C. (1999), "Business process management - lessons from European businesses", Business Process Management Journal, Vol. 5, Nr 1, s. 10-32.
  • 8. procesowcy.pl (2013), "Dojrzałość procesowa polskich organizacji", www.procesowcy.pl/dojrzalosc2013.pdf, (28 listopada 2013 r.).
  • 9. Ruzevicius J., Klimas D., Veleckaité R. (2012), "Influence of organizational culture on the success of business process management in Lithuanian public sector organizations", Current Issues of Business and Law, Nr 7, s. 1-16
  • 10. Schmiedel T., vom Brocke J., Recker J. (2013), "Which cultural values matter to business process management? Results from a global Delphi study", Business Process Management Journal, Vol. 19, Nr2, s. 292-317.
  • 11. Smart P.A., Maddem H., Maull R.S. (2009), "Understanding BPM: Implications for Theory and Practice", British Journal of Management, Vol. 20, s. 491-507.
  • 12. Zairi M. (1997), "Business Process Management: a boundaryless approach to modern competitiveness", Business Process Management Journal, Vol. 3, Nr 1, s. 64-80.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171251887

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.