Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Głębokie zmiany, którym podlegają restrukturyzowane przedsiębiorstwa, wymagają jednoczesnego wykorzystania różnych metod i technik zarządzania. Szczególne miejsce wśród nich zajmuje marketing wewnętrzny - koncepcja zarządzania, która wykorzystując założenia marketingu klasycznego, umożliwia ukierunkowane oddziaływanie na personel przedsiębiorstwa, stanowiący tu swoisty rynek wewnętrzny. Osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie tworzą grono klientów wewnętrznych, którzy w sprzyjających warunkach są w stanie przyjąć i zaakceptować nowe idee i projekty zmian, lansowane przez kierownictwo przedsiębiorstwa. Stanowi ono w tym przypadku stronę podażową, a więc kreującą zmiany, których urzeczywistnienie powinno zapewnić nie tylko osiągnięcie celów organizacji jako całości, ale również zaspokoić oczekiwania jej członków. Integracja celów indywidualnych i celów ogólnych jest bowiem jedną z podstaw powodzenia marketingu wewnętrznego w praktyce zarządzania. Większość autorów w metodzie tej upatruje możliwości neutralizacji sił oporu wobec zmian. Wykorzystanie tego aspektu marketingu wewnętrznego pozwala na jego skojarzenie z innymi metodami zarządzania, które w tym przypadku są źródłem produktów proponowanych w ramach wewnętrznej akcji marketingowej, która staje się gwarantem powodzenia oraz źródłem nowych wartości dla zmieniającej się organizacji. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
283--288
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Chauvet A., Metody zarządzania. Przewodnik, Poltext, Warszawa 1997.
- Martyniak Z., Elementy zarządzania informacją i komunikacją w przedsiębiorstwie, AE w Krakowie, Kraków 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252009