PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 131 Problemy edukacji wobec rozwoju społeczno-gospodarczego | 171--180
Tytuł artykułu

Determinanty edukacji informatycznej w systemie szkolnym. Studium przypadku szkół województwa mazowieckiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determinants of Information Technology Education in the School System. Case Study of Schools from Mazowieckie Region.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja determinant edukacji informatycznej w systemie szkolnym. Identyfikacji tej dokonano na podstawie wyników badań przeprowadzonych w 2011 roku w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych województwa mazowieckiego. Badania wykonano na potrzeby projektu "Wykluczenie cyfrowe na Mazowszu", realizowanego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. (fragment tekstu)
EN
E-skills are in our times seen as key competences that support fulfillment and development, social inclusion, active citizenship and employment. The aim of the paper is to identify determinants of information technology education in the school system. This goal has been achieved by using results of research conducted in 2011 in primary, secondary and post-secondary schools from Mazowieckie region. The research was carried out within a project "Digital divide in the Mazowsze" by the Institute of Labour and Social Studies under the Human Capital Operational Programme. Its results enabled diagnosis of areas defining the scope and quality of education of information technology at schools, including IT infrastructure and ways of utilization of IT. (original abstract)
Twórcy
  • Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Bibliografia
  • T. Husing, H. Selhofer, W.B. Korte: Measuring the Digital Divide: A proposal for a new index. ICT Conference, Düsseldorf 2001,
  • Ł. Arendt: Wykluczenie cyfrowe w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2009.
  • K. Pietrowicz: Nowa stratyfikacja społeczna? "Digital divide" a Polska. W: Społeczeństwo informacyjne - wizja, czy rzeczywistość? T. 2. Red. L.H. Haber. II Ogólnopolska Konferencja Naukowa. Akademia Górniczo- Hutnicza, Wydział Nauk Społecznych Stosowanych. Kraków 2004, s. 259.
  • Wykluczenie cyfrowe na Mazowszu. Red. H. Sobocka-Szczapa. Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252113

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.