PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 3(85) | 40--45
Tytuł artykułu

Wpływ hałasu lotniczego na ceny mieszkań w Warszawie na podstawie deklarowanych preferencji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Impact of Aircraft Noise on Residential Real Estate Prices in Warsaw - the Stated Preferences Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia wyniki badania wpływu hałasu lotniczego związanego z funkcjonowaniem Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie na ceny nieruchomości mieszkaniowych położonych w granicach obszaru ograniczonego użytkowania (OOU). Metodą zastosowaną w badaniu jest analiza preferencji nabywców nieruchomości położnych w obszarze oddziaływania portu lotniczego na podstawie sondażu przeprowadzonego z deweloperami, którzy podejmowali inwestycje w OOU. Wyniki badania wskazują, iż wartość dyskonta z jakim sprzedawane były nieruchomości mieszkaniowe narażone na hałas lotniczy w porównywaniu o nieruchomości o podobnych cechach położonych poza OOU zależy od natężenia hałasu. W opinii deweloperów nieruchomości mieszkaniowe narażone na hałas lotniczy, ale zlokalizowane w większej odległości od lotniska niż te ze strefy Z1 i Z 2 nie są narażone na spadek wartości.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of a research on the impact of aircraft noise associated with the Warsaw Chopin Airport operation on the prices of residential real estate situated within the limited use area. The method used in the study is the analysis of stated preferences of buyers of property located within the airport impact area. The research is based on a survey with developers who made investments in the limited use area. The results show that the value of a discount at which residential property exposed to aircraft noise was sold, in comparison to property with similar characteristics located outside the airport impact area, depends on the noise intensity. According to the developers' opinion, the values of residential real estate exposed to aircraft noise, but located further away from the airport than those from Z1 and Z2 zones, are not likely to decrease.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
40--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Barreiro J., Sánchez M., Viladrich-Grau M., How much are people willing to pay for silence? A contingent valuation study, "Applied Economics", 2005, vol. 37, nr 11.
  • Crowley R.W., A case study of the Effects of an Airport on Land Values, "Journal of Transport Economics and Policy", 1973, vol 7, nr 2.
  • Hałas lotniczy a wartość nieruchomości. Materiały do dyskusji środowiskowej. "Biuletyn Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych Województwa Wielkopolskiego", 2011.
  • Huderek-Glapska S., Oddziaływanie portu lotniczego na gospodarkę regionu, "Przegląd Komunikacyjny", 2012, nr 2.
  • Levesque T., Modeling the effects of airport noise on residential housing markets: A case study of Winnipeg International Airport, "Journal of Transport Economics and Policy", 1994, vol. 28, nr 2.
  • McLean D. G., Mundy B., The Addition of Contingent Valuation and Conjoint Analysis to the Required Body of Knowledge for the Estimation of Environmental Damages to Real Property, "Journal of Real Estate Practice and Education", 1998, vol. 1 nr 1.
  • McMillen, D.P., Airport expansions and property values: The case of Chicago O'Hare Airport, "Journal of Urban Economics", 2004, vol. 55, nr 3.
  • Nellthrop J., Bristow A.L., Day B., Introducing willingness- to-pay for noise changes into transport appraisals: an application of benefit transfer, "Transport Reviews", 2007, vol. 27, nr 3.
  • Pennington G., Topham N., Ward R., Aircrafts noise and residential property values adjacent to Manchester International Airport, "Journal of Transport Economics and Policy", 1990, vol. 24, nr 1.
  • Pommerehne, W. W., Measuring Environmental Benefits: A Comparison of Hedonic Technique and Contingent Valuation. /W:/ Welfare and Efficiency in Public Economics, red. naukowa: D. Ros, M. Rose, C. Seidl, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 1988.
  • Soguel N., Contingent valuation of Traffic Noise Reduction Benefits, "Swiss Journal of Economics and Statistics", 1996, vol. 132, nr 1.
  • Uyeno D., Hamilton S. W., Biggs A., Density of residential land use and the impact of airport noise, "Journal of Transport Economics and Policy", 1993, vol 27, nr 1.
  • Walters A. A., Noise and Prices, Oxford University Press, London 1975.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252241

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.