Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Integracja to zabieganie o współdziałanie uczestników rynku. W warunkach nowej gospodarki, w procesie tworzenia przyszłości firmy obok procesów innowacji konieczne są procesy integracji. Integracja zarządzania to jego zmiana w kierunku kompleksowo pojmowanej jakości, wspartej na mocnym fundamencie wiedzy. Procesy integracji stanowią ważne narzędzie doskonalenia zarządzania organizacja. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
- EFQM Transition Guide, EFQM, Bruksela 2009.
- Douglas A., A. Glen A., Integrated management systems in small and medium enterprices, Total Quality Management, Jul.2000, 11.
- Haus B., Teoria i praktyka zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem. Materiały konferencji nt. "Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem- koncepcje przekrojowe", AE, Wrocław 1998.
- Jedynak P., Ocena znormalizowanych systemów zarządzanie jakością. Instrumenty i uwarunkowania wartości, Wyd. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2007, s. 76-77.
- Jorgensen T.H., Remmen A.,. Mellado M.D, Integrated management systems - three different leves of integration" Journal of cleaner Production" 2006, nr 14.
- Kardas J.S., Wójcik-Augustyniak M., Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Difin, Warszawa 2008.
- Landes D.S., Bogactwo i nędza narodów, Warszawa 2000.
- Lichtarski J., Czura M., O relacjach między koncepcjami zarządzania przedsiębiorstwem w: H. Jagoda, J. Lichtarski (red.) Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Integracja i dezintegracja. Prace Naukowe AE we Wrocławiu, Wrocław, 2002, nr 928, s. 93-94.
- Rogala P., Model Doskonałości EFQM- wersja 2010, "Problemy Jakości" 2010, nr 2.
- Roth A.Y, Jackson W., Strategic determinants of service quality performance: evidence from the ranking industry. "management service" 1995, 41/11.
- Recha M., Koncepcja i kryteria Globalnego Zintegrowanego Zarządzania przez Jakość, Materiały konferencyjne nt. "Zintegrowane Systemy Zarządzania, Polanica Zdrój, 1998.
- Senge P., Kleiner A., Roberts Ch., Smith B., Piąta dyscyplina. Materiały dla praktyków. Jak budować organizację uczącą się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- Skrzypek E., Nowe podejście do wiedzy w organizacji w: A. Sitko-Lutek, E. Skrzypek (red.) Organizacyjne uczenie się w rozwoju kompetencji przedsiębiorstw, C.H.-Beck, Warszawa 2009.
- Skrzypek E., Ocena efektywności zintegrowanych systemów zarządzania na podstawie analizy kosztów jakości. Materiały konferencji naukowej nt. 'Zintegrowane systemy zarządzania jako element współpracy międzynarodowej, PCBC Warszawa, Simptest Poznań, 1999.
- Skrzypek E., Ocena efektywności zintegrowanych systemów zarządzania na podstawie analizy kosztów jakości. Materiały konferencji naukowej nt. "Zintegrowane systemy zarządzania jako element współpracy międzynarodowej", PCBC Warszawa, Simptest Poznań, 1999.
- World Copetitiveness Report, World Economic Forum, Genewa 1994.
- Zutshi A., Sobal A.S., Integrated management system: The experiences of three Australian organizations, Journal of Manufacturing technology Management 2005, 16,2.
- Wawak, T. Determinanty jakości zarządzania, "Problemy Jakości" 2006, nr 11.
- Ying-Jung Y, Implementing a sustainable TQM system: employce focus, "TQM Magazin" 2003, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252343