PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 134 Regionalne i lokalne problemy rynku pracy | 115--125
Tytuł artykułu

Edukacyjne uwarunkowania rynku pracy w branży IT na przykładzie Lubelszczyzny

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Educational Determinants of the Labour Market in the it Industry on Example of the Lubelskie Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem nadrzędnym badań było przeprowadzenie analizy, czy edukacja akademicka specjalistów branży IT umożliwia zdobycie kompetencji zgodnych z oczekiwaniami pracodawców i umożliwiających skuteczne wejście na rynek pracy. Dla zrealizowania wyznaczonego celu istotne było przeprowadzenie badań w dwóch grupach respondentów. Pierwsza grupa, która została poddana badaniu, to pracodawcy - kadra kierownicza i właściciele firm, oferujący zatrudnienie na stanowiskach pracy w branży IT na Lubelszczyźnie. Wybór takiej grupy respondentów powinien pozwolić zdiagnozować, jakie są opinie pracodawców odnoszące się do wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia pozytywnej decyzji o zatrudnieniu specjalisty w branży IT (wymaganych zarówno w obszarze kompetencji funkcjonalnych, jak i społecznych). Drugą grupę stanowili studenci ostatnich lat studiów (pierwszego i drugiego stopnia) kierunku Informatyka z uczelni publicznych i niepublicznych zlokalizowanych na Lubelszczyźnie. Celem badania tej grupy było zebranie opinii dotyczących oceny profilu edukacji informatycznej i nieinformatycznej oraz przygotowania zawodowego do wejścia na rynek pracy w branży IT. Przeprowadzone porównania rezultatów badań w obu grupach powinny określić szanse dla absolwentów kierunków informatycznych na skuteczne wejście na rynek pracy. (fragment tekstu)
EN
The modern job market requires higher education graduates wide knowledge and various skills. Great importance have not only functional competence, directly related to the field of study of graduates, but also social skills necessary to work in teams, communicate effectively in business, creative problem solving and effective activities. The article presents the analysis of the role of social skills required in the labor market in the IT industry. It includes the results of questionnaire surveys conducted by the authors in two groups of respondents - employers and employees. The opinions of senior executives and business owners operating in the Lubelskie region, and students enrolled in Computer Science field of study in Lubelskie region universities have been analysed. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • T. Oleksyn: Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
  • F. Delamare Le Deist, J. Winterton: What Is Competence? "Human Resource Development International", March 2005, Vol. 8, No. 1, s. 39.
  • S. Whiddett, S. Hollyforde: Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 71.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252349

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.