Warianty tytułu
Market Instruments of Managing Local Government's Real Estate
Języki publikacji
Abstrakty
Marketing w gospodarce nieruchomościami gminy polega głównie na racjonalnej gospodarce nieruchomościami komunalnymi oraz aktywizacji przez władze lokalne rynku nieruchomości w celu przyciągnięcia inwestorów. Natomiast atrakcyjność lokalnych zasobów nieruchomości zależy od ich sposobu wykorzystania, stanu prawnego, struktury własnościowej i rodzajowej. Władze lokalne gminy posiadają instrumenty planistyczne, ekonomiczno-finansowe, prawno-administracyjne za pomocą których mogą wpływać na zmiany stanu, struktury i sposobu wykorzystania terenu. Wypracowanie strategii marketingowej gminy w zakresie gospodarki nieruchomościami wymaga określenia przyszłej struktury gospodarczej gminy, identyfikacji terenów do rozwoju wybranych funkcji a także możliwości wykorzystania i zarządzania nieruchomościami komunalnymi. (abstrakt oryginalny)
Marketing in the real estate community is mainly based on rational municipal real estate management and activation by local real estate market in order to attract investors. The attractiveness of local real estate resources depends on their method of use, legal status, ownership structure and genre. Local authorities have instruments of community planning, economic, financial, legal and administrative means by which may affect the status changes, structure and use of land. Developing a marketing strategy in the field of municipal real estate requires the determination of the future economic structure of the community, identify areas for development of selected features and the ability to use and management of municipal property. (original abstract)
Twórcy
autor
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
- Florek M, Janiszewska K, 2008, Marketing terytorialny, Studia przypadków, Wydawnictwo uniwersytetu ekonomicznego w Poznaniu.
- Frankowski Z., 1996, Marketing w zarządzaniu gminą, Człowiek i środowisko nr 2.
- Kaniugowski K., Bank hipoteczny a rynek nieruchomości, TWIGER, Warszawa, 2001.
- Helbreht I..1993, Standmarketing. Konturen einer kommunikativen, Stadtentwicklungspolitik, Stadtforschung aktuell, 44, Basell.
- Ustawa z 21 sierpnia 1997 г. о gospodarce nieruchomościami (Dz.U. nr 115 poz 741).
- Ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzenny (Dz.U. nr 809, poz.71).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252599