Warianty tytułu
Conditioning the Development of Relationships Between the Entities on the Market of Tourist Services
Języki publikacji
Abstrakty
Zacieśnianie relacji pomiędzy podmiotami oferującymi usługi turystyczne z jednej strony stanowi sposób na budowanie przez te podmioty przewagi konkurencyjnej na rynku, a z drugiej może ułatwić obronę przed negatywnymi czynnikami ekonomicznymi wynikającymi z kryzysu. W opracowaniu zaprezentowano kluczowe uwarunkowania rozwoju relacji pomiędzy wytwórcami usług turystycznych. Ponadto wskazano na korzyści płynące z rozwoju współpracy pomiędzy podmiotami tego rynku. (abstrakt oryginalny)
The aim of this article is analysis of deciding factors of partnership between the entities on the market of tourist services, it presents importance of trust between firms as the factor to relationship development, although it is not strong point of current cooperation in the analysed market. The important factors of partnerships are: transparency of principles of cooperation between analysed entities, sense of direction to mutual benefits, good flow of information, understanding expectations, commitment and sense of direction for the long-term cooperation. Creating partnership relations is largely the result of a certain type of evolution. Forming long-term relations between the entities that participate on the market of tourist services can bring many advantages, such as, for example: improvement of the quality of tourist services, reducing the risk related to the procurement of services and improvement in communication between the entities on the market of tourist services. The benefits listed influence the mutually positive perception of partners as well as motivate for further development of longlasting, positive relations on the market of tourist services, thanks to which the engaged entities build a competitive advantage on the market. (original abstract)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University
Bibliografia
- 1. Altkorn J., (2002), Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- 2. Chlipała P., (2011), Tworzenie wartości dla klienta na rynku usług turystycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
- 3. Doyle P., (2003), Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
- 4. Furtak R., (2003), Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa.
- 5. Milewski D., Panasiuk A., (2005), Rynek usług turystycznych, [w:] A. Panasiuk (red.), Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- 6. Olesiuk A., (2007), Marketing usług turystycznych, Difin, Warszawa.
- 7. Sikorski Cz., (1988), Projektowanie i rozwój organizacji instytucji, PWE, Warszawa.
- 8. Sztompka P., (2002), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.
- 1. World Tourism Barometer, (2012), vol. 10, UNWTO, [online], http://mkt.unwto.org/en/barometer, [29.03.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252655