Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Transformacja polskiej gospodarki, zapoczątkowana pod koniec lat osiemdziesiątych, objęła swym zasięgiem wszystkie obszary działalności gospodarczej. Przeobrażeniom poddane zostało również funkcjonowanie handlu detalicznego. Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych charakteryzował bardzo szybki proces prywatyzacji majątku państwowego i spółdzielczego w handlu (w ramach tzw. małej prywatyzacji) oraz gwałtowny wzrost liczby sklepów. Otwarcie polskiego rynku spowodowało, że już w połowie lat dziewięćdziesiątych rozpoczęła się ekspansja zagranicznych sieci handlowych do naszego kraju, zapoczątkowująca restrukturyzację polskiego handlu w kierunku zachodnioeuropejskich standardów. W wyniku inwestycji zagranicznych w naszym kraju rozwijają się różne typy sieci, wyodrębnione na podstawie rodzaju oferowanego asortymentu, polityki cenowej itp. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
27--44
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bednarz T., Wiśniewska A., Ekspansja wielkich sieci handlowych w Łodzi, "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 4-5.
- Beisel J.L., Contemporary retailing, Macmillan Publishing Company, 1993.
- Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, red. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora, Toruń 1999.
- Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
- Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
- Fahey L., Discovering Your Firm's Strongest Competitive Advantages, w: The Strategic Planning Management Reader, ed. L. Fahey, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1989.
- Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B., Marketing w handlu, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
- Kłosiewicz U., Marki handlowe, "Handel Wewnętrzny" 2000, nr 2.
- Kłosiewicz U., Słomińska B., Przewagi konkurencyjne różnych grup przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością, "Marketing i Rynek" 1995, nr 9.
- Kłosiewicz U., Słomińska B., Rozwój i funkcjonowanie super- i hipermarketów, "Handel Wewnętrzny" 1997, nr 6.
- Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, red. M. Gorynia, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2002.
- Maleszyk E., Formy handlu detalicznego kreowane przez spółki z kapitałem zagranicznym, "Handel Wewnętrzny" 1999, nr 1.
- Maleszyk E., Pozycja rynkowa sieci zagranicznych w handlu artykułami żywnościowymi, "Handel Wewnętrzny" 1999, nr 2.
- Maleszyk E., Wpływ rozwoju sieci zagranicznych na handel w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 1.
- Misiąg F., Kontrowersje wokół zagranicznych przedsiębiorstw handlowych, "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 3.
- Newman A.J., Cullen P., Retailing: Environment and Operations, Thomson Learning, 2002.
- Nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r.
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
- Rocznik statystyczny, GUS, Warszawa 2001.
- Słomińska B., Podstawy kształtowania sieci handlowej przez jednostki samorządu terytorialnego, "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 2.
- Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2002.
- Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001.
- Strona internetowa stowarzyszenia Pro-Marka, www.nowamarka.pl/omarce/raport/rap4/markadlakota/body_markadlakota.html.
- Sullivan M., Adcock D., Retail Marketing, Thomson, 2002.
- Szulce H., Strategie i struktury w handlu, PWE, Warszawa 1998.
- Wilmańska-Sosnowska S., Zachowania polskich przedsiębiorstw handlowych w warunkach konkurencji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252753