PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 34 | 27--44
Tytuł artykułu

Obszary budowania przewagi konkurencyjnej przez globalne sieci handlowe

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Transformacja polskiej gospodarki, zapoczątkowana pod koniec lat osiemdziesiątych, objęła swym zasięgiem wszystkie obszary działalności gospodarczej. Przeobrażeniom poddane zostało również funkcjonowanie handlu detalicznego. Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych charakteryzował bardzo szybki proces prywatyzacji majątku państwowego i spółdzielczego w handlu (w ramach tzw. małej prywatyzacji) oraz gwałtowny wzrost liczby sklepów. Otwarcie polskiego rynku spowodowało, że już w połowie lat dziewięćdziesiątych rozpoczęła się ekspansja zagranicznych sieci handlowych do naszego kraju, zapoczątkowująca restrukturyzację polskiego handlu w kierunku zachodnioeuropejskich standardów. W wyniku inwestycji zagranicznych w naszym kraju rozwijają się różne typy sieci, wyodrębnione na podstawie rodzaju oferowanego asortymentu, polityki cenowej itp. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
27--44
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bednarz T., Wiśniewska A., Ekspansja wielkich sieci handlowych w Łodzi, "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 4-5.
  • Beisel J.L., Contemporary retailing, Macmillan Publishing Company, 1993.
  • Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, red. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora, Toruń 1999.
  • Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
  • Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • Fahey L., Discovering Your Firm's Strongest Competitive Advantages, w: The Strategic Planning Management Reader, ed. L. Fahey, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1989.
  • Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B., Marketing w handlu, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • Kłosiewicz U., Marki handlowe, "Handel Wewnętrzny" 2000, nr 2.
  • Kłosiewicz U., Słomińska B., Przewagi konkurencyjne różnych grup przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością, "Marketing i Rynek" 1995, nr 9.
  • Kłosiewicz U., Słomińska B., Rozwój i funkcjonowanie super- i hipermarketów, "Handel Wewnętrzny" 1997, nr 6.
  • Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, red. M. Gorynia, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Maleszyk E., Formy handlu detalicznego kreowane przez spółki z kapitałem zagranicznym, "Handel Wewnętrzny" 1999, nr 1.
  • Maleszyk E., Pozycja rynkowa sieci zagranicznych w handlu artykułami żywnościowymi, "Handel Wewnętrzny" 1999, nr 2.
  • Maleszyk E., Wpływ rozwoju sieci zagranicznych na handel w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 1.
  • Misiąg F., Kontrowersje wokół zagranicznych przedsiębiorstw handlowych, "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 3.
  • Newman A.J., Cullen P., Retailing: Environment and Operations, Thomson Learning, 2002.
  • Nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Rocznik statystyczny, GUS, Warszawa 2001.
  • Słomińska B., Podstawy kształtowania sieci handlowej przez jednostki samorządu terytorialnego, "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 2.
  • Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2002.
  • Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001.
  • Strona internetowa stowarzyszenia Pro-Marka, www.nowamarka.pl/omarce/raport/rap4/markadlakota/body_markadlakota.html.
  • Sullivan M., Adcock D., Retail Marketing, Thomson, 2002.
  • Szulce H., Strategie i struktury w handlu, PWE, Warszawa 1998.
  • Wilmańska-Sosnowska S., Zachowania polskich przedsiębiorstw handlowych w warunkach konkurencji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.