PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 34 | 131--141
Tytuł artykułu

Cechy usługi jako determinanty wyboru kanału dystrybucji na rynku usługowym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wybór kanału dystrybucji to problem, przed którym staje każdy menedżer odpowiedzialny za marketing i sprzedaż w przedsiębiorstwie. Szczególne znaczenie dystrybucji jako elementu strategii marketingowej firmy wynika głównie z faktu, że w wielu sektorach sieć dystrybucji stanowi kluczowy czynnik sukcesu. Jest to szczególnie istotne w przypadkach, w których decyzja o zakupie podejmowana jest wewnątrz sklepu. Dostępność produktu czy usługi stanowi istotny element preferencji nabywców w procesie zakupu. Jest oczywiste, że bez względu na inne elementy marketingu nabywca może dokonać transakcji pod warunkiem, że towar znajduje się w punkcie sprzedaży. Pojęcie punktu sprzedaży należy w tym przypadku rozumieć bardzo szeroko, wystarczy bowiem, że nabywca będzie miał dostęp do danego produktu np. poprzez Internet. Zagadnienie to jest na tyle istotne, że dotyczy każdego przedsiębiorstwa, bez względu na branżę i specyfikę rynku. Odnosi się zatem także do branży usługowej. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
131--141
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 1996.
  • Kotler Ph., Marketing Management, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1991.
  • Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  • Marketing usług, red. A. Styś, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1996.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1998.
  • Simon H., Zarządzanie cenami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Słownik języka polskiego, red. M. Szymczak, t. 1, PWN, Warszawa 1978.
  • Thomas M.J., Podręcznik marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252765

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.