Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie celowości wykorzystania marketingu w koncepcji wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich (WROW). Przesłanek tego wykorzystania można szukać w założeniach i celach WROW, w instrumentach oraz ewentualnie w znormalizowanych strategiach, choć w przypadku WROW jeszcze takich nie określono. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
183--200
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ciechomski W., Romanowski R., Instrumenty marketingu terytorialnego w działalności gminy, w: Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, red. L. Żabiński, PWE, Warszawa 2002.
- Ciechomski W., Strategia promocji miasta i gminy, w: Poznawanie społeczności lokalnych. Ludzie - potrzeby - praca, red. K. Wojnowski, WSMiZ w Lesznie, Leszno 2001.
- Ciechomski W.J., Interwencjonizm państwowy w rolnictwie i obrocie rolnym, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1997.
- Domański T., Kowalski P., Marketing dla menedżerów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 1998.
- Duczkowska-Małysz K., Interwencjonizm państwowy a proces modernizacji rolnictwa, w: Rozwój rolnictwa w skali krajowej i lokalnej, red. A. Czyżewski, Wydawnictwo Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Sielinku, Poznań 1995.
- Dz.U. z 1998 r., nr 96, poz. 603, art. 1.
- Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, red. Z. Frankowski, Wyd. WSH, Ciechanów 2000.
- Fedyszak-Radziejowska B., Indywidualne źródła aktywności gospodarczej. "Etos przedsiębiorcy", w: Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich. W stronę wsi wielofunkcyjnej, red. K. Duczkowska-Małysz, IRWiR PAN, Warszawa 1993.
- Fiedor R., Teoria innowacji, PWN, Warszawa 1979.
- Forsyth P., Marketing dla niewtajemniczonych, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996.
- Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1999.
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
- Hunek T., Makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju "small businessu" na terenach wiejskich, w: Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich. W stronę wsi wielofunkcyjnej, red. K. Duczkowska-Małysz, IRWiR PAN, Warszawa 1993.
- Kaczor-Panków G., Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, w: Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich. W stronę wsi wielofunkcyjnej, red. K. Duczkowska-Małysz, IRWiR PAN, Warszawa 1993.
- Kłodziński M., Aktywizacja gospodarcza obszarów wiejskich, IRWiR PAN, Warszawa 1999.
- Kłodziński M., Istota wielofunkcyjnego rozwoju terenów wiejskich, w: Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania i możliwości wielofunkcyjnego rozwoju wsi w Polsce, red. M. Kłodziński, A. Rosner, Wyd. SGGW, Warszawa 1997.
- Kłosiewicz-Górecka U., Słomińska B., Samorząd terytorialny a rozwój nowoczesnego handlu, Difin, Warszawa 2001.
- Kotler Ph., Marketing Management. Analysis, Planning and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1972.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
- Krzyminiewska G., Mentalność ekonomiczna mieszkańców wsi, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2000.
- Kudłacz T., Programowanie rozwoju regionalnego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Kulesza M., Uwagi ogólne o administracji publicznej, w: Samorząd terytorialny, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 1996.
- Landes D.S., Bogactwo i nędza narodów, Muza, Warszawa 2000.
- Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Studia KPZK PAN, t. CXII, Warszawa 2002.
- McCarthy E.J., Basic Marketing. A Managerial Approach, Illinois Homewoods 1970.
- Michna W., Różne formy oświaty i ich wpływ na wielofunkcyjny rozwój wsi polskiej, w: Możliwości wielofunkcyjnego rozwoju wsi polskiej w kontekście integracji z Unią Europejską, red. A. Stasiak, Studia KPZK PAN, t. CX, Warszawa 2000.
- Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1999.
- Niedzielski E., Przedsiębiorczość gospodarcza i bezrobocie na obszarach wiejskich, Wyd. UWM, Olsztyn 2000.
- Patrzałek L., Narzędzia oddziaływania samorządów terytorialnych na rozwój lokalny i regionalny, "Samorząd Terytorialny" 1996, nr 5.
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich. W stronę wsi wielofunkcyjnej, red. K. Duczkowska-Małysz, IRWiR PAN, Warszawa 1993.
- Rogoziński K., Nowy marketing usług, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2000.
- Rolewicz J., Ekonomiczne instrumenty stymulowania przedsiębiorczości w małych miastach w Polsce po roku 1990, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1999.
- Rosner A., Typologia wiejskich obszarów problemowych, IRWiR PAN, Warszawa 1999.
- Schumpeter J.A., Teoria wzrostu gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
- Sikorska-Wolak I., Przedsiębiorczość w teorii i praktyce, w: Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju obszarów wiejskich, Akademia Podlaska, Siedlce 2000.
- Szromnik A., Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.
- Taylor E., Historia rozwoju ekonomiki, t. I, Wyd. Delfin, Lublin 1991.
- Ustawa o samorządzie terytorialnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz.U. z 1996 r., nr 13, poz. 74, art. 1).
- Weber M., Etyka protestancka a duch kapitalizmu, Lublin 1994; cyt. za: A. Kaleta, Problematyka aktywizacji społeczności lokalnych, w: Problematyka rozwoju lokalnego w warunkach transformacji systemowej, Biuletyn KPZK PAN 1994.
- Wiatrak A., Przedsiębiorstwo, przedsiębiorca i przedsiębiorczość, w: Rola doradztwa w kreowaniu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, Wyd. SGGW, Warszawa 1996.
- Wojciechowski T., Marketing dóbr produkcyjnych, Wyd. WSZiM, Warszawa 2000.
- Zarębski M., Bariery i możliwości wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich (na przykładzie regionu konińskiego), Wydawnictwo UMK, Toruń 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252771