PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 280 Metody oceny jakości nauczania | 73--79
Tytuł artykułu

Dydaktyka a zmiany w społeczności studenckiej - przegląd badań naukowych

Warianty tytułu
Didactis and Changes in the Student Community - A Review
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera przegląd badań m.in. z zakresu psychologii dotyczących społeczności studentów w kontekście wyzwań stojących przed współczesną dydaktyką. Autorka postuluje jakościową metamorfozę studentów, jaka dokonała się po transformacji ustrojowej i wprowadzeniu Internetu. Omówione zostały: zmiana rozkładu inteligencji studentów wynikająca z umasowienia się studiów, powszechny dostęp do sieci internetowej i multitasking oraz napływ zagranicznych studentów i związany z inną kulturą sposób myślenia. (abstrakt oryginalny)
EN
The article consists of the overview of researches on college students and refers to challenges faced by academic teachers. The author claims the quality transition affected students in the past 20 years. The articles explores the influence of an ubiquitous access to the Internet, changes in students intelligence distribution, multitasking and cultural and cognitive differences between East and West cultures in the context of foreign students in Polish universities. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Junco, R., Cotten, S.R., (2012) No A 4 U: The relationship between multitasking and academic performance, Computers & Education. Sep2012, Vol. 59 Issue 2, p. 505-514
  • Kalat, J., (2006). Biologiczne podstawy psychologii, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kałaska, M., (2005). Poznawczy wymiar różnic kulturowych w postrzeganiu społecznym,[w:] Kossowska, M., Śmieja, M., Śpiewak, S., Społeczne ścieżki poznania. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Nisbett, R.E., (2009), Geografia myślenia. Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej? Wydawnictwo: Smak Słowa.
  • Rosen, L.D., Lim, A.F., Carrier L.M., Cheeve N. A., (2011), An Empirical Examination of the Educational Impact of Text Message-Induced Task Switching in the Classroom: Educational Implications and Strategies to Enhance Learning, Psicología Educativa, 17, 2, pl63-177.
  • Saville, B.K., Gisbert, A., Kopp, J., Telesco, C, (2010). Internet addiction and delay discounting in college students, The Psychological Record, 60, 273-286.
  • Sawulski, J., (2012), Za dużo nas? Konsekwencje wysokiego odsetka osób studiujących w Polsce, Forward, ll, p. l4-17.
  • Seligman, D., 1995, O inteligencji prawie wszystko. Kontrowersje wokół ilorazu inteligencji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Strelau, J., (2000), Psychologia. Podręcznik akademicki, t.2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Śmieja, M. i Orzechowski, J., Sekerdej, M. (2008) Inteligencja emocjonalna: fakty, mity, kontrowersje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Wei, M.H., Eisenhart, C, (2011), Why do Taiwanese children excel at maths? Global Voices.
  • Yuan, K., Qin, W., Wang, G., Zeng, F., Zhao, L., et al. (2011) Microstructure Abnormalities in Adolescents with Internet Addiction Disorder. PLoS ONE 6(6)
  • http://www.studenckamarka.pl/serwis.php?pok=1909&s=73 (uzyskano: 30.03.2013)
  • http://spoleczenstwo.newsweek.pl/studenci-sa-coraz-glupsi-czy-to-szkola-nie-daje-rady,83101,1,1.html, (uzyskano: 30.03.2013)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252799

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.