PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 | 168--178
Tytuł artykułu

Etyczne dylematy w zarządzaniu działalnością reklamową

Warianty tytułu
Ethical Dilemmas in the Management of Advertising Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono kwestie związane z etyką reklamy i jej znaczeniem w regulowaniu relacji miedzy podmiotami rynku reklamy (agencjami reklamowymi, reklamodawcami, mediami i odbiorcami reklamy). Wskazano na ograniczenia prawne nałożone na reklamodawców, agencje reklamowe i inne podmioty rynku reklamy oraz ograniczenia przyjmowane przez branżę reklamową dobrowolnie (w celu ochrony interesów słabszych uczestników rynku reklamy: reklamodawców, konkurentów i konsumentów oraz normalizacji działalności reklamowej). (abstrakt oryginalny)
EN
Advertising is an area of economic life, with a lot of moral dilemmas. This is an area in which conflicts must be resolved between the three parties: advertisers, consumers and advertising agencies. The state is also becoming an entity in the advertising market, one which cares about the protection of individual entities, as well as other institutions upholding the law in Poland (eg the Office of Competition and Consumer Protection, the National Council of Radio Broadcasting and Television). Relations between the parties in the advertising market are regulated in three ways. Through legislation, through self-regulation and consumer movement activities. The article focuses on the first two ways of regulation on the advertising market (due to the minimal impact of consumer movement in Poland on advertising). The growing criticism of advertising has meant that since the 1990s it has became the subject of ethical considerations raising the issues of business ethics and corporate social responsibility. Today, we can observe an increase in interest in the problems of business ethics and corporate social responsibility in the field of academic and business practice. The purpose of this article is to demonstrate the need to include the ethics of advertising in the area of social responsibility of business. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
168--178
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Krzyminiewska G., (2000), Etyka reklamy, [w:] B. Pogonowska (red.), Elementy etyki gospodarczej, PWE, Warszawa.
  • 2. Galata S., (2007), Biznes w przestrzeni etycznej. Motywy, metody, konsekwencje, Difin, Warszawa.
  • 3. Gasparski W., (2004), Wykłady z etyki biznesu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
  • 4. Harrel G.D., (1998), Marketing. Connecting with Customers, Prentice Hall, New Jersey.
  • 5. Klimczak B., (2006), Etyka gospodarcza, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • 6. Guth W., (1995), Etyka w biznesie - podejście europejskie, [w:] P. Minus (red.), Etyka w biznesie, PWN, Warszawa.
  • 7. Mysłek W., (2010), Etyka zawodowa. Uwarunkowania, konteksty, zastosowania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Ekonomii w Olsztynie, Olsztyn.
  • 8. Skubisz R., Sagan R., (1997), Prawo reklamy, Wydawnictwo Morpol, Lublin.
  • 9. Sternberg E., (1998), Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa.
  • 10. Tyburski W., (2002), Polskie tradycje etyki życia gospodarczego (doba pozytywizmu), [w:] J. Dietl, W. Gacparski (red.), Etyka biznesu, PWN, Warszawa.
  • 1. Rada Etyki Mediów, [online], http://www.radaetykimediow.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=3, [23.04.2013].
  • 2. Dziennikarski kodeks obyczajowy Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej, [online], http://www.tvp.pl/o-tvp/komisja-etyki/inne-kodeksy-etyczne/dziennikarski-kodeks-obyczajowy-stowarzyszenia-dziennikarzy-rzeczypospolitej-polskiej/69927, [23.04.2013].
  • 3. Krajowa Izba gospodarcza, Kodeks etyki dla przedsiębiorców, [online], http://www.kig.pl/kodeks-etyki-dla-przedsiebiorcow.html, [23.04.2013].
  • 4. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Kodeks Postępowania w Dziedzinie Reklamy, [online], http://iaa.org.pl/o-reklamie/kodeksy/kodeks-postepowania-w-dziedzinie-reklamy.html, [23.04.2013].
  • 5. Kodeks etyki dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, [online], http://www.sdp.pl/Kodeks-etyki-dziennikarskiej-SDP, [23.04.2013].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252813

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.