PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 280 Metody oceny jakości nauczania | 147--159
Tytuł artykułu

Wybrane metody analizy statystycznej w ocenie efektów kształcenia na przykładzie wyników egzaminu ze statystyki opisowej

Warianty tytułu
Selected Statistical Analysis Methods in Assessment of the Learning Outcomes in the Example of the Descriptive Statistics Exam Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Końcowym sposobem oceny efektów kształcenia z każdego przedmiotu jest egzamin. Analizując wyniki egzaminu zwykle ograniczamy się do podania odsetka studentów, którzy egzamin zakończyli wynikiem pozytywnym, pomijając bardziej wnikliwe analizy. W referacie przedstawiono przykład bardziej szczegółowej analizy wyników prac egzaminacyjnych ze Statystyki opisowej z wykorzystaniem metod analizy korespondencji. (abstrakt oryginalny)
EN
An exam is the final way to assess the learning outcomes of each subject during the studies. The results of an exam are usually described by the percentage of students who successfully passed the exam; more detailed analysis is omitted. In the paper the results of the Descriptive Statistics exam are analyzed in detail using correspondence analysis methods. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Gatnar E., Walesiak M (red.) (2004), Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Greenacre M. (1984), Theory and Applications of Correspondence Analysis, Académie Press, London.
  • Misztal M. (2011), O zastosowaniu wybranych metod statystycznej analizy wielowymiarowej do oceny wyników procesu dydaktycznego na przykładzie zaliczenia ze statystyki, [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, pod redakcją Z. E. Zielińskiego, Tom 2, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Kielce, s. 195-209.
  • Panek T. (2009), Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  • Stanimir A. (2008), Wykorzystanie analizy korespondencji w badaniach marketingowych, [w:] Zastosowania metod statystycznych w badaniach naukowych III, praca zbiorowa, StatSoft Polska, Kraków, s. 337-346.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252837

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.