PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 280 Metody oceny jakości nauczania | 167--178
Tytuł artykułu

Zastosowanie metody ciągłego doskonalenia jakości w szkolnictwie wyższym

Warianty tytułu
Implementation of Continuous Quality Improvement Method in Higher Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca przedstawia główną koncepcję Ciągłego Doskonalenia Jakości oraz przykłady stosowania metody w szkołach wyższych. Poprzez charakterystykę zasady CQI, zaprezentowane zostaną zarówno korzyści wynikające z wdrożenia tej metody, jak i towarzyszące temu trudności. Ponadto w pracy zawarta jest próba analizy wpływu metody Ciągłego Doskonalenia Jakości na jakość kształcenia, poprzez pozycje uczelni w rankingu TOP500. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the main idea of the Continuous Quality Improvement and several examples of its applications in higher education. Through the CQI method characteristics, both implementation benefits and accompanying difficulties will be presented. Moreover, an attempt was made to analyze the impact of the Continuous Quality Improvement method on the education quality - the TOP500 ranking was used for this. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Ali M., Shastri R., Implementation of Total Quality Management in Higher Education, Asian Journal of Business Management 2(1), 2010, s. 9-16.
  • Assar K., Case Study Number Two: Phoenix, American Association For Higher Education, The Magazine of Higher Learning, Change, May/June 1993, Volume 25, Nr 3, s. 22-26.
  • Brigham S., TQM Lessons We Can Learn From Industry, American Association For Higher Education, The Magazine of Higher Learning, Change, May/June 1993, Volume 25, Nr 3, s. 29-37.
  • Domański Cz. Problemy jakości nauczania w szkolnictwie wyższym, ACTA Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 227, 2009, s. 19-29.
  • Domański Cz., Białek J., Bolonek-Lasoń K., Mikulec A., Analiza jakości kształcenia na podstawie międzynarodowych rankingów szkół wyższych, ACTA Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 227, 2009, s. 45-61.
  • Entin H., Case Study Number One: Boston, American Association For Higher Education, The Magazine of Higher Learning, Change, May/June 1993, Volume 25, Nr 3, s. 19-22.
  • Ewell P. Total Quality and Academic Practice, American Association For Higher Education, The Magazine of Higher Learning, Change, May/June 1993, Volume 25, Nr 3, s. 37-44.
  • Hau I., Teaching Quality Improvement by Quality Improvement in Teaching, Report No. 59, Center for Quality Productivity Improvement. Madison, WI: University of Wisconsin, 1991
  • Hogg R., Hogg M., Continuous Quality Improvement in Higher Education, International Statistical Review (1995), 63, 1, s.35-48
  • Juran J.M., Frank M. Gryna, Jr., Jakość, projektowanie, analiza, tłumaczenie: Zienkowski L, Wydawnictwo Naukowo - Techniczne, Warszawa 1970.
  • Łękawa Z., Nosowski A., Podejście procesowe w zarządzaniu jakością, Seria: Konferencje dydaktyczna, Zastosowanie systemu ciągłego doskonalenia jakości w procesie nauczania, Łódź, 2003, s. 85-96.
  • Marchese T., TQM: A Time for Ideas, American Association For Higher Education, The Magazine of Higher Learning, Change, May/June 1993, Volume 25, Nr 3, s. 4-8.
  • Nagy J., Cotter M., Erdman P., Koch B., Ramer S., Roberts Nan., Wile J., Case Study Number Three: Madison, American Association For Higher Education, The Magazine of Higher Learning, Change, May/June 1993, Volume 25, Nr 3, s. 26-29.
  • Seymour D. Quality on Campus, American Association For Higher Education, The Magazine of Higher Learning, Change, May/June 1993, Volume 25, Nr 3, s.8-19.
  • Seymour D., The IBM-TQM Partnership with Colleges and Universities: A Report. Washington, D.C.: American Association for Higher Education, 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.