PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 | 185--192
Tytuł artykułu

Pragmatyzm jako narzędzie komunikacji w organizacji procesowej

Autorzy
Warianty tytułu
Pragmatism as a Tool of Communication in Process Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia wybranych aspektów zarządzania pragmatycznego, opartego na komunikacji międzyludzkiej, rozumianej jako determinanta rozwoju organizacji procesowej. Podkreślenie czynników istotnych z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego organizacji zwraca uwagę na potrzebę interdyscyplinarnego rozumienia tego procesu, ze szczególnym wskazaniem znaczenia metod i sposobów porozumiewania się. Takie podejście może w perspektywie czasu wskazać kierunki działań osobom zajmującym się poszukiwaniem nowych dróg w zakresie skutecznego zarządzania, opartego na dogłębnej znajomości i analizie przeszkód towarzyszących temu złożonemu procesowi. (abstrakt oryginalny)
EN
This article's aim was to show the role and meaning of communication, based on the rules of pragmatism, the philosophical conception created against metaphysical insight of the world around us. Each epoch, accompanying mankind since the dawning of time, brings new concepts and solutions. Without regard for the period we're focusing on, there is one, main model, mutual element, which is the process of communication between human beings. He can, and he does exist in different forms, which are also natural elements of civilization's progress. The difficulties in showing the correlation between pragmatism and managing in modern organizations, which is the process organization, has been taken up in this article. Human experience, knowledge and not to mention intuition, determined by effective communication, are tools to create such solutions. It's good to keep in mind that all decisions made by people are the effects of choices, which also affect organizations. Managing modern organizations, based on pragmatism rules, needs to be constantly improved, but keeping in mind good and effective communication between people. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
185--192
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno Ekonomiczna im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
Bibliografia
  • 1. Blythe J., (2002), Komunikacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 2. Bitkowska A., Żyłko W., (2009), Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo VIZJA PRESS&IT, Warszawa.
  • 3. Czainska K., (2010), Odkryć zarządzanie, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • 4. Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie,(2000), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • 5. Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., (2002), Zarządzanie organizacjami, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenia Wyższej Użyteczności - Dom Organizatora, Toruń.
  • 6. Diggins J., (2010), Iluzje pragmatyzmu, Oficyna Wydawnicza Łoś graf, Warszawa.
  • 7. Goleman D., (1997), Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina Poznań.
  • 8. Grajewski P., (2007), Organizacja procesowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 9. Greenspan A., (2008), Era zawirowań, Wydawnictwo Muza, Warszawa.
  • 10. Griffin R., (2006), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 11. Hammer M., (1999), Reinżynieria i jej następstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 12. Jay A., (1996), Machiavelli i zarządzanie. Autorytet i władza w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 13. Kołodko G., (2008), Wędrujący świat, Prószyński i S-ka, Warszawa.
  • 14. Morawski M., (2009), Zarządzanie profesjonalistami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 15. Morreale S., Spitzberg B., Barge J., (2007), Komunikacja między ludźmi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 16. Olak A., (2004), Dobór pracowników jako fundament rozwoju organizacji, [w:] E. Urbańczyk (red.), Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa, Uniwersytet Szczeciński Instytut Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe nr 378.
  • 17. Perechuda K., (2005), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • 18. Potocki A., (2011), Komunikacja w procesach zarządzania wiedzą, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • 19. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., (2003), Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • 20. Rummler G., Brache A., (2000), Podnoszenie efektywności organizacji. Jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 21. Stankiewicz J., (1999), Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  • 22. Szczepanik R., (2009), Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • 23. Tatarkiewicz W., (2003), Historia filozofii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 24. Teeni D., Sagie A., Schwartz G., Hamburger Y., Zaidman N., (2000), The Process of Organizational Communication: A Model and Field Study, Center of Global Knowledge Managemant, Bar-Ilan University.
  • 25. Węgrzecki A., (1992), O poznawaniu drugiego człowieka, PAT, Kraków.
  • 26. World Communication Report, Fontana, London 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252847

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.