PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 283 Kierunki ewolucji zachowań organizacyjnych | 69--78
Tytuł artykułu

Współpraca a innowacyjne przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Cooperation of Innovative Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono ewolucję współpracy, jej rodzaje, wady i zalety oraz wykorzystanie w firmach innowacyjnych. Współpraca rozumiana jest tu nie tylko jako tworzenie zespołów zadaniowych w przedsiębiorstwie ale przede wszystkim jako forma współpracy przedsiębiorstw w procesie tworzenia innowacji. Przykład takiej współpracy stanowi przypadek Procter & Gamble. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article the authors present the evolution of cooperation, its types, strengths and weaknesses and use by innovative companies. The cooperation is viewed as the external one in Chesbrough's open innovation paradigm. The example of open innovation effects consists Procter & Gamble case study. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Altkorn J., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 1994
  • Ertel D., Getting Past Yes: Negotiating as if Implementation Mattered, "Harvard Business Review", November 2004
  • Larson M., Joint event production in the jungle, the park, and the garden: Metaphors of event networks, "Tourism Management", 30, 2009
  • Listwan T., (red.), Słownik zarządzania kadrami, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2005
  • Maj I., Wiedza w organizacjach sieciowych - problem zarządzania [w:] Trzepielski S. (red.), Nowoczesne przedsiębiorstwo, Politechnika Poznańska, Poznań 2005
  • McDermott R., Archibald D., Harnessing Your Staff's Informal Networks, "Harvard Business Review", Mar 01, 2010
  • Pilarczyk B., Kwiatek P., Kształtowanie lojalności nabywców na rynku farmaceutycznym, "Marketing i Rynek", 9/2004
  • Sikorski Cz., Nauka o zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2009
  • Sikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 1999
  • Szoszkiewicz A., Recepta na sukces, "Innowacyjni", 6(16)/2011
  • Tidd J., Bessant J., Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010
  • Zineldin M., Co-opetition: The Organisation of the Future, "Marketing Intelligence & Planning", 2004, No. 7
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253163

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.