PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 282 Uwarunkowania zachowań ludzi w organizacji | 53--63
Tytuł artykułu

Kultura organizacyjna ośrodków pomocy społecznej w województwie lubelskim

Warianty tytułu
Organizational Culture of Social Welfare Centres in the Lublin Province
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano diagnozę kultury organizacyjnej ośrodków pomocy społecznej w województwie lubelskim. Diagnoza została oparta na kwestionariuszu ankietowym. Odpowiedzi respondentów pozwoliły zidentyfikować typy kultur organizacyjnych oraz wskazać wśród nich dominujące. Diagnoza dotyczyła także wybranych cech ośrodków pomocy społecznej, które mają odzwierciedlenie w kulturze organizacyjnej. Znajomość tych cech pozwala określić stopień zgodności kulturowej między nimi a dominującym typem kultury organizacyjnej. Badania przeprowadzono wśród 116 pracowników z 20 analizowanych organizacji. Znajomość istniejących wartości kulturowych jest niezwykle ważna dla zrozumienia organizacji i może służyć kształtowaniu kultury organizacyjnej w pożądanym kierunku. (abstrakt oryginalny)
EN
The present paper discusses the diagnosis of the organizational culture found in the social assistance centers in the Lublin province. The diagnosis was based on questionnaire survey. The respondents answers allowed to identify the types of organizational cultures and choose among them which are dominant. The diagnosis also concerned some characteristics of social assistance centers, which are reflected in the organizational culture. The knowledge of these characteristics allows to specify the degree of cultural compatibility between them and the dominant type of organizational culture. The study was conducted among 116 employees from 20 analyzed organizations. The knowledge of existing cultural values is extremely important for understanding the organization and creating an organizational culture in a proper direction. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Amstrong M., Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997
  • Boraiko C., Beardsley T., Wright E., Accident investigations. One element of an effective safety culture, "Safety Management", 2008
  • Cameron K. S., Quinn R.E., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmian. Model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna. Warszawa 2001
  • Ferguson J., Milliman J., Creating effective core. Organizational value: A spiritual leadership approach, "International Journal of Public Administration", 2008
  • Fleury M. T. L., Organizational culture and the renewal of competences, "Brazilian Administration Review", 2009, vol. 6, no. 1
  • Furnham A., Gunter B., Corporate Assessment. Auditing a company's personality, Routledge, London 1993
  • Gierszewska R., Leksykon polityki społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2002
  • Harrison S., Przyzwoitość w zarządzaniu. Jak małe gesty budują wielkie firmy, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253273

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.