Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Companies start their business concentrating on the market of their closest vicinity. Along with the growth of the enterprise activity on a given market and its saturation with their products, such companies expand the reach of their territory and enter new markets in order to avoid stagnation. (...) Entities whose services or products are available almost all over the world are called global companies. Such enterprises must approach the strategy of development, growth and competition in a different way. This paper discusses such issues, presenting the case study of Google's strategy. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
237--245
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- A. Thompson, A. Strickland: Strategic Management. The McGraw-Hill Companies 1999.
- S. Certo, J. Peter: Strategic Management. Random House Inc., New York 1988.
- Strategor. PWE, Warszawa 2001.
- Z. Pierścionek: Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997, s. 206-208.
- M. Porter: Strategia konkurencji. MT Biznes, Warszawa 2004.
- S. Nahotko: Ryzyko ekonomiczne w działalności gospodarczej. OWOPO, Bydgoszcz 1997, s. 38.
- G. Gierszewska: Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Handlu i Prawa, Warszawa 2003, s. 52.
- Z. Pierścionek: Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 453-454.
- www.minakowski.pl/napoleonska-strategia-biznesowa-google-analiza [07.09.2010].
- L. Reppesgaard: Imperium Google - Google zna Cię lepiej niż sądzisz. BC Edukacja, Warszawa 2009, s. 21.
- www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/swiat/google-wycofa-sie-z-chin,55196,1 [28.08.2010].
- www.spreadsheets.google.com/pub?key=ty_BGDs9hnuBMRvj3AFeB2g&output=html [28.08.2010].
- www.bwnt.businessweek.com/interactive_reports/innovative_companies_2010/ [05.09.2010].
- www.investor.google.com/documents/2009_google_annual_report.html [05.09.2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253281