Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Podstawowym czynnikiem efektywności gospodarki turystycznej opartej na wiedzy (GTOW) jest poziom konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych, budujących swój potencjał konkurencyjny na podstawie zarządzania wiedzą, innowacyjnością i zastosowaniem zaawansowanych technologii informacyjnych we współdziałaniu w sieciach lokalnych, regionalnych i globalnych. Konkurencyjne otoczenie skłania do zwiększania tempa procesów innowacji. Trwałym źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa turystycznego jest wiedza wspólnie podzielana w przedsiębiorstwie. (...) Głównym celem projektu badawczego było opracowanie metodologii diagnozowania gospodarki turystycznej opartej na wiedzy w Polsce. W ramach badań osiągnięto cele poznawcze, metodologiczne i utylitarne. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
265--274
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk: Przedsiębiorczość w gospodarce opartej na wiedzy. W: Przedsiębiorczość w gospodarce turystycznej opartej na wiedzy. Red. M. Bednarczyk. Fundacja dla UJ, Kraków 2006, s. 12.
- M. Bednarczyk: Gospodarka turystyczna oparta na wiedzy w Polsce. Doświadczenia przedakcesyjne. W: Wybrane problemy gospodarki opartej na wiedzy. Red. K. Włodarczyk-Śpiewak. Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 35.
- J. Mazur, M. Rószkiewicz, M. Strzyżewska: Relacje pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstw na wiedzę a ich wynikami ekonomicznymi. "Problemy Zarządzania" 2007, nr 4.
- J. Batorski: Organizacja efektywnie ucząca się. WSB, Dąbrowa Górnicza 2002.
- M. Crossan, I. Berdrow: Organizational Learning and Strategic Renewal. "Strategic Management Journal", November 2003.
- E. Berniker, D.E. McNabb: Dialectical Inquiry: A Structured Qualitative Research Method. "The Qualitative Report" 2006, Vol. 11, No. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253457